استاندار اصفهان در دیدار سفیر آفریقای جنوبی در ایران:

اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است/ آماده میزبانی از فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی هستیم

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۰:۱۴:۳۳
کد خبر: ۸۱۴۹۲۸
اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است/  آماده  میزبانی از فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی هستیم
استاندار اصفهان گفت: اصفهان صنعتی ترین استان کشور است و این امر می تواند زمینه مبادلات اقتصادی و گردشگری را فراهم نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، عباس رضایی در دیدار ویکا خومالو، سفیر آفریقای جنوبی در ایران با ایشان، با اشاره به ارتباط دیرینه مردم ایران و افریقای جنوبی اظهار کرد: ارتباط مقامات دو کشور، زمینه آشنایی بیشتر مردم دو کشور را نیز فراهم می کند و به افزایش گردشگری دو طرف کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اصفهان می تواند مبدا و منشا دوستی دو کشور در ابعاد فرهنگی، گردشگری، سیاسی و ... باشد، افزود: اصفهان صنعتی ترین استان کشور است و این امر می تواند زمینه مبادلات اقتصادی و گردشگری را فراهم نماید.
عباس رضایی خاطر نشان کرد: علی رغم تحریم های امریکا، واحدهای صنعتی اصفهان با توجه به کیفیت بالای محصولات، صادرات خوبی به کشورهای اروپایی دارد. 
رضایی به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه علمی و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: باید روابط و تبادلات تجاری دو کشور در ابعاد مختلف افزایش یابد و امیدواریم این سفر به افزایش این مناسبات کمک نماید.
وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های علمی و پژوهشی افریقای جنوبی، اظهار کرد: ایران نیز بعد از انقلاب در توسعه دانشگاه ها و مراکز علمی گام های بسیار خوبی برداشته است و اصفهان با دارا بودن ۲۵۰ هزار دانشجو ومراکز علمی غنی از جمله شهرک علمی و تحقیقاتی ظرفیت های بسیار بالایی در این زمینه دارد.
استاندار اصفهان از آمادگی استان برای برگزاری هفته  فرهنگی اصفهان در افریقای جنوبی خبر داد و افزود: اصفهان آمادگی لازم برای میزبانی از فعالان اقتصادی افریقای جنوبی به میزبانی اتاق بازرگانی را نیز دارد. 
سفیر آفریقای جنوبی در ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان و ملاقات با مدیران استان، گفت: توسعه گردشگری یکی از زمینه های موثر برای رشد اقتصادی است و در تلاش هستیم که با اعزام چند خبرنگار جهت تهیه اخبار و مقاله از ظرفیت های این کشور و همچنین تورلیدرهای ایرانی به افریقای جنوبی فرصت های اقتصادی و گردشگری این کشور را بررسی و در راستای بهره گیری حداکثری از این فرصت ها اقدام نماییم.
ویکا خومالو با تاکید بر لزوم ایجاد پرواز مستقیم بین دو کشور، گفت: محدودیت های بین المللی و اقتصادی در این زمینه وجود دارد ولی بدنبال ارائه ی راهکار برای حل این مشکلات هستیم.
وی خاطر نشان کرد: خروج امریکا از برجام از همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی افریقای جنوبی با ایران کم نخواهد کرد.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه به تعهدات خود با ایران پایبند هستیم، افزود: تمرکز ما ایجاد ارتباط با بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی است و تصمیم داریم که با اعزام هیأتی از آفریقای جنوبی به ایران همکاری های خود را با همتایان خود در این کشور و بویژه شهر اصفهان ارتقا دهیم.
وی بر تبادل اطلاعات و فعالیت ها در خصوص موزه ها و میراث فرهنگی نیز تاکید کرد و افزود: در راستای بازسازی و نامگذاری موزه های افریقای جنوبی که از گذشته باقی مانده است از فعالیت های ایران الهام خواهیم گرفت.
خومالو به اقداماتی از قبیل اصلاحات ارضی و قانون تفکیک اراضی در کشورش اشاره کرد و افزود: اجرای اینگونه برنامه ها تاثیر منفی بر امنیت غذایی نخواهد داشت و شرایط را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.
ویکا خومالو به ملاقات نلسون ماندلا با آیت الله خامنه ای اشاره کرد و افزود: در این دیدار بر همکاری های بیشتر دو کشور از جمله در خصوص فعالیت های صنعتی دو جانبه برای پیشرفت تاکید شده بود که باید مورد توجه قرار گیرد.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به تغییر ساختار آموزشی این کشور، افزود: در نظر داریم همکارهای بیشتر و تنگاتنگی را در زمینه های علم و فناوری با موسسات علمی ایران و بویژه اصفهان داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز