نوای موسیقی نواحی در باغ غدیر اصفهان می‌پیچد

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۱:۳۸:۲۸
کد خبر: ۸۲۷۰۴۲
نوای موسیقی نواحی در باغ غدیر اصفهان می‌پیچد
رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 4 اصفهان از برپایی جشنواره گردشگری اقوام و اجرای برنامه موسیقی نواحی در باغ غدیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمدرضا رهبری با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی مجموعه فرهنگی تفریحی باغ غدیر اصفهان ویژه نوروز 98 در دو بخش اجرا می‌شود.

وی افزود: بخش اصلی برنامه نوروزی، جشنواره گردشگری اقوام ایرانی است که شامل نمایش صنایع‌دستی اصفهان و 20 استان کشور است. همچنین جشنواره نمایش‌های آیینی و موسیقی نواحی به صورت روزانه برگزار می‌شود که شامل موسیقی محلی استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمانشاه، بوشهر و چهارمحال و بختیاری است.

رهبری گفت: در نمایشگاه گردشگری اقوام ایرانی غرفه‌هایی مخصوص کودکان و همچنین فروش کتاب و محصولات فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است.

رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 4 اصفهان با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی در ایام نوروز ادامه داد: ویژه‌برنامه میلاد حضرت علی (ع) و تحویل سال  29 اسفندماه از ساعت 16 در باغ غدیر برگزار شد و همچنین دوم فروردین و همزمان با سالروز ارتحال حضرت زینب (س) ویژه‌برنامه منقبت‌خوانی و صلوات‌خوانی اجرا شد و دوازدهم فروردین ماه نیز ویژه‌برنامه شهادت امام موسی کاظم (ع) و مجلس شبیه‌خوانی از ساعت 16 در باغ غدیر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموعه فرهنگی تفریحی باغ غدیر اصفهان که یکی از شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های فرهنگی تفریحی اصفهان و حتی کشور است، در گذشته و به دلیل کمبود کمپ‌های نوروزی به عنوان کمپ اسکان مسافران مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما به دلیل ایجاد ترافیک در مناطق مسکونی اطراف آن به مرکز فرهنگی تفریحی تبدیل شد.

رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 4 اصفهان بیان داشت: در دل باغ غدیر اصفهان چند مجموعه فرهنگی شامل مرکز آفرینش های ادبی قلمستان، کتابخانه تخصصی ادبیات، سالن مطالعه، مجموعه ورزشی به‌توانی و فرهنگسرا قرار دارد و این امکانات، باغ غدیر اصفهان را به یک مجموعه کامل فرهنگی تفریحی تبدیل کرده است. باغ غدیر اصفهان همچنین از فضای سبز بسیار زیبایی برخوردار است.

رهبری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گردشگری درون‌شهری یکی از اهدافی است که شهرداری اصفهان دنبال می‌کند، تلاش کرده‌ایم که با برنامه‌های مختلف اقدام به جذب مخاطب کنیم و باغ غدیر به یکی از پایگاه‌های محل مراجعه شهروندان اصفهانی و مسافران نوروزی تبدیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز