استاندار اصفهان در جشنواره کمک به سیل زدگان:

جای نگرانی برای سد زاینده رود نیست/ پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با سیل احتمالی در استان اصفهان انجام شده است

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۳۴:۱۶
کد خبر: ۸۳۳۴۸۷
جای نگرانی برای سد زاینده رود نیست/ پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با سیل احتمالی در استان اصفهان انجام شده است
استاندار اصفهان گفت: سد زاینده رود یک میلیارد متر مکعب فضای خالی جهت ذخیره آب دارد و تنها ۴۲۲ میلیون مترمکعب از حجم سد پر است بنابراین اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، عباس رضایی در جشنواره کمک به سیل زدگان که از سوی سازمان نظان پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: شاهد وقوع سیل ویرانگر در سه استان بودیم که مشکلات بسیاری را برای هموطنانمان در استان های خوزستان، لرستان و گلستان و تا حدودی در بخش های دیگر از جمله اصفهان فراهم ساخت.

استاندار اصفهان ادامه داد: در جنوب و غرب استان نیز در روز های ابتدایی مشکلاتی را به خاطر سیل داشتیم که به فضل الهی مدیریت و هماهنگی گردید و فاجعه انسانی در استان صورت نگرفت.

عباس رضایی با اشاره به تخریب های صورت گرفته به ویژه در قسمت ابنیه ها مثل پل ها، جاده ها و منازل مسکونی به خصوص در جنوب استان و در شهرستان سمیرم ، تصریح کرد: در غرب استان در شهرستان فریدون شهر تخریب کمتری داشتیم ولی در این منطقه انباشت بیش از اندازه برف، بسته شدن راه ها و قطعی تاسیسات زیر بنایی را شاهد بودیم که بخشی ترمیم و در حال حاضر رفع شده است.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه اصفهان به صورت رسمی معین استان خوزستان و به صورت غیر رسمی معین استان لرستان است، افزود: بر مبنای تفکر انسان دوستی و جایگاه ویژه مردم اصفهان در تمامی ابعاد انقلاب، این بار هم بسیاری از اقشار متعهد و متدین مردم به صورت خودجوش به یاری سیل زدگان رفتند.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده استان اصفهان از نظر کمک های نقدی در سطح اولین استان های کشور می باشد و از در جهت کمک های غیر نقدی به سیل زدگان استان دوم کشور هستیم.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: جامعه پزشکی همواره در کمک به مردم در ابعاد مختلف از جمله در جنگ تحمیلی، کمک به زلزله زدگان شهر بم و استان کرمانشاه و هم اکنون در کمک به سیل زدگان پیشگام بوده است.

رضایی ادامه داد: امروز هم جامعه پزشکی استان ضمن دیدار با یکدیگر، جشنواره کمک به سیل زدگان را راه اندازی کردند که تاکنون نیز رقم های قابل توجهی جمع آوری شده تا به مردم آسیب دیده از سیل اهدا شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در منطقه ۳ و ۵ شهرستان اهواز احداث آب بند و سیل بندها در حال انجام است و بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین نیز در پل دختر و خوزستان در حال فعالیت می باشد، گفت: در آق قلا مدرن ترین و مجهزترین دستگاه های ام آر آی پرتابل ما که تنها ام آر آی پرتابل کشور است مستقر شده است و مردم فهیم اصفهان در کمک رسانی همواره پیشگام بوده اند.

وی از مردم استان اصفهان خواست کلیه کمک های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق هماهنگی با مدیریت بحران استان انجام دهند تا بر اساس نیاز و درخواست ستاد های مدیرت بحران در استان های خوزستان و لرستان توزیع شوند.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم برای مقابله با سیل احتمالی در استان اصفهان انجام شده است، افزود: سد زاینده رود یک میلیارد متر مکعب فضای خالی جهت ذخیره آب دارد و تنها ۴۲۲ میلیون مترمکعب از حجم سد پر است بنابراین اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز