استاندار اصفهان در نشست مجمع نمایندگان استان:

مشکلات فلاورجان با گفت‌و‌گو حل می‌شود

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۲:۵۵:۵۴
کد خبر: ۸۴۰۳۸۵
مشکلات فلاورجان با گفت‌و‌گو حل می‌شود
استاندار اصفهان گفت: مسائل شهرستان فلاورجان از طریق گفت و گو حل شدنی است و برای پیگیری مسائل شهرستان فلاورجان میزی در استانداری تهیه می شود تا مشکلات باقیمانده از این جلسه که نیاز به پیگیری بیشتری دارد بررسی شود، تا آنجا که امکان دارد در جهت حل و فصل مسائل قدم برمی‌داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان، امروز سه شنبه 10 اردیبهشت‌ماه، در شهرستان فلاورجان برگزار شد.

 در این جلسه حجت الاسلام محمد قدوسی، امام جمعه فلاورجان و علی ساعدی، فرماندار شهرستان فلاورجان و حجت الاسلام سید ناصرموسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، مشکلات شهرستان فلاورجان را در حضور استاندار اصفهان و مسئولان استانی مطرح کردند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مسائل شهرستان فلاورجان از طریق گفت و گو حل شدنی است اظهار کرد: برای پیگیری مسائل شهرستان فلاورجان میزی در استانداری تهیه می شود تا مشکلات باقیمانده از این جلسه که نیاز به پی گیری بیشتری دارد بررسی شود، تا آنجا که امکان دارد در جهت حل و فصل مسائل قدم برخواهیم داشت. 

عباس رضایی افزود: از آنجا که امام جمعه و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی به رونق واحدهای تولیدی اشاره کردند لازم است در ستاد تسهیلات و با تعیین کارگروه، نیازهای واحدهای تولیدی احصا شده و برای پاره ای از مسائل و مشکلات که در حیطه استانی حل شدنی است اقدامات لازم صورت می گیرد. چنانچه حجم تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی بیش از توان استانی و خارج از اختیارات استانی باشد به ستاد تسهیلات ملی ارجاع داده می شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر عزم راسخ در حل بسیاری از مسائل موجود در شهرستان فلاورجان تصریح کرد: آقای موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان همواره با علاقه و از سردلسوزی پی گیر مسائل استان و شهرستان فلاورجان بوده است، اما باید یادآوری کنم همت، هماهنگی، همدلی و استفاده از امکانات موجود راه گشای بسیاری از مشکلات موجود است.  

وی خاطرنشان کرد: گاهی برای رونق اشتغال زایی، زمین هایی بیش از نیاز تخصیص داده می شود که هزینه های مضاعف را در پی خواهد داشت و لازم است در واگذاری زمین به واحدهای مختلف دقت لازم صورت گیرد. برای مثال از بیمارستانی بازدید کردم که به 2 هزار مترمربع زمین نیاز داشت، اما 20 هزار مترمربع زمین به واحد مذکور تخصیص داده شده بود که به تبع هزینه های نگهداری را چندبرابر خواهد کرد.

استاندار با اشاره به روش های نوین آبیاری در کشاورزی افزود: باید تسهیلات بانکی در جهت کانال کشی قطره ای پیش ببریم که هم در مصرف آب صرفه جویی شود و هم از کشت غرقابی جلوگیری به عمل آید.

وی اضافه کرد: بعضی از مسائل و مشکلاتی از سال های گذشته مزمن شده و باید بر حل این موارد تلاش کرد. اگرچه امسال با توجه به شدت گیری تحریم ها سال سختی در پیش داریم، لذا انتظارات باید در حدی مطرح شود که جامه عمل پوشانده شود.

رضایی با تاکید بر ایجاد فرصت از شرایط سخت اذعان کرد: باید با امیدواری و جدیت کوشید و تحریم ها و بلایای طبیعی را به فرصت تبدیل کرد و با درایت و مدیریت می توان از فرصت های موجود در جهت رونق تولید و اشتغال زایی بهره برد.

استاندار با اشاره به ورودی شهرستان فلاورجان گفت: هر آنچه که به نشاط و رونق و عمران و آبادی مردم این شهر کمک می کند باید احصا شود و با تلاش و کوشش محقق شود.

وی افزود: اگر کنتور هوشمند برای کشاورزان ضروری نیست با توجه به شرایط اقتصادی مردم و با صلاحدید آب منطقه ای استان اصفهان بررسی و پی گیری شود تا رضایت مردم حاصل شود.

رضایی اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان هم جلسه ای را به مسائل شهرستان قهدریجان اختصاص خواهیم داد تا به بررسی مشکلات این شهرستان بپردازیم و با روحیه همکاری و همدلی بر حل مسائل متمرکز خواهیم شد.

ع/ 1

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز