گزارشی از دستاوردهای شرکت اصفهان درکنفرانس شبکه شهرهای خلاق ایتالیا

حضور پررنگ اصفهان در بخش صنایع دستی شبکه شهرهای خلاق

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۲۰:۵۷:۵۰
کد خبر: ۸۶۷۰۱۲
حضور پررنگ اصفهان در بخش صنایع دستی شبکه شهرهای خلاق
عضوشورای شهر اسلامی شهر اصفهان گفت: درنشست شبکه شهرهای خلاق که در فابریانوی ایتالیا برگزار شد، همکاری های میان بخشی به خصوص در جنبه های مدنی و آفرینش صنایع خلاق، تولید و توزیع خدمات فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد تیم مدیریت شهری اصفهان در سفر به شهر فابریانوی ایتالیا گفت:اصفهان با توجه به حضور در شبکه شهرهای خلاق  یونسکو با ۱۸۰ شهر جهان ارتباط داردو به طور ویژه در بخش صنایع دستی شبکه شهرهای خلاق، فعال و یکی از شهرهای مهم کشور به حساب می آید.

زندآور درادامه افزود:در کنفرانس فابریانوی ایتالیا، خلاقیت، توسعه فرهنگی شهرها، همکاری محلی و بین المللی که اشتراکات مثبتی بین شهرهای دنیا و همکاری های میان بخشی به خصوص در جنبه های مدنی و آفرینش صنایع خلاق، تولید و توزیع خدمات فرهنگی، بهبود دسترسی به زندگی فرهنگی و همچنین توسعه کانون های خلاقیت و نوآوری مدنظر ومورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد:ادغام فرهنگ و خلاقیت در جهت پیشرفت و توسعه پایدار شهرها امری مهم و موثر به شمار می‌رود.اصفهان به طور ویژه در بخش صنایع دستی در این مسیر حرکت کرده و یکی از شهرهای مهم کشور به حساب می آید.

زندآور با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر یک نهاد مردمی است که جهت سفرهای خارج از کشور تابع ضوابط و قوانین است،ادامه داد:برای هر سفر باید اعضای شورا در جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه که در استانداری برگزار می‌شود حاضر و اهداف و برنامه ‌های خود از سفر را توضیح دهند.

امیراحمد زندآور گفت:پس از بررسی علل و اهداف سفر در کمیته چهارنفره، مستندات در کمیته سفر وزارت کشور نیز بررسی و مجوز لازم صادر می‌شود که برای سفر تیم مدیریت شهری به ایتالیا کلیه مراحل قانونی مذکور طی شد تا در کنفرانس شهرهای خلاق که در شهر فابریانو برگزار شد شرکت کنیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان تصریح نمود:سال گذشته نیز این نشست در شهر کراکوف لهستان برگزار شد که شهردار و تیم همراه در آن حاضر شدند و دستاوردهای خوبی هم برای اصفهان به دنبال  داشت.

 

 

نظر شما