معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی اعلام کرد؛

اصفهانی ها خانه مفخم بجنورد را مرمت می کنند

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۲:۲۰:۴۳
کد خبر: ۸۶۷۰۳۲
اصفهانی ها خانه مفخم بجنورد را مرمت می کنند
نخستین مرحله پروژه مقاوم‌سازی مجموعه تاریخی عمارت مفخم بجنورد شامل عمارت و آیینه‌خانه مفخم با همکاری کارشناسان دانشگاه اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: نمایندگان دانشگاه اصفهان اقدامات مربوط به مقاوم سازی مجموعه آیینه خانه و عمارت مفخم بجنورد را آغاز کردند.

علی مستوفیان ادامه داد: تهیه طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه تاریخی مفخم شامل شش مرحله مطالعات، مستندنگاری، تهیه و تکمیل مطالعات مربوط به خاک و پی، تهیه و تکمیل مطالعات مربوط به مصالح و سازه، تحلیل و تهیه طرح مرمت سازه ای و طراحی سیستم های پایش است.

وی با اشاره به اینکه این نمایندگان از جمله عضو هیئت علمی دانشکده عمران با تخصص سازه های سنتی و عضو ایسکارسا (کمیته علمی بین المللی تحلیل و مرمت سازه های میراث معماری)، عضو هیئت علمی دانشکده عمران با تخصص ژئوتکنیک و تعدادی از کارشناسان ارشد حوزه معماری، مرمت و ژئوتکنیک به مدت سه روز در بجنورد حضور دارند، افزود: مشخص کردن دلایل رطوبت موجود در بناهای مجموعه و برنامه ریزی برای پایش کوتاه مدت آن و نیز تعیین مکان های مناسب برای انجام مطالعات مربوط به خاک و سطح آب زیرزمینی، بررسی وضعیت آسیب ها و به ویژه ترک های موجود در بنا از جمله برنامه های این تیم تخصصی و برنامه ریزی برای ادامه کار خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: با مشخص شدن مراحل زمان بندی برای ادامه کار، عملیات مراحل مختلف طرح مرمت شروع و با حضور دوره ای و مرتب متخصصان دانشگاه اصفهان، مراحل پیشرفت کار مورد کنترل و تأیید قرار خواهد گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز