جشنواره شعرو داستان «شهرمن»؛ جشنواره ای برای کودک ونوجوان

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۱:۱۶:۱۶
کد خبر: ۸۶۸۳۷۴
جشنواره شعرو داستان «شهرمن»؛ جشنواره ای برای کودک ونوجوان
همزمان با روزجهانی ادبیات کودک ونوجوان، از پوستر نخستین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان «شهرمن» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان؛نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان اصفهان "شهر من" با هدف غنی سازی و افزایش سطح کیفی متون ادبی فرهنگ شهروندی، متناسب با نیازهای زندگی شهروندان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

    نویسندگان و شاعران فعال در عرصه ادبیات کودک و نوجوان در بخش های داستان خردسال، 7تا9 سال، 10 تا 12 سال، نوجوان و بخش شعر خردسال، کودک و نوجوان می توانند آثار خود را تا 30 مهرماه سال جاری را به جشنواره ارسال کنند.

    معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار اصفهان در این رابطه گفت:دنیای کودکی دنیای تخیل و زبان کودکی مملو از احساس و لطافت است گفت: قدما بر این باور بودند که اساس تفکر، تعقل و تخیل است، اگر از آدمی تعقل و تخیل گرفته شود دنیایش عبوس خواهد شد.

    محمد عیدی با اشاره به اینکه تخیل برخلاف توهم، آدمی را به واقعیت نزدیک می کند ادامه داد: هرچه در زیستگاه انسانی شهروندان متوهم شوند از واقعیت دور خواهند شد و هرچه متخیل شوند به واقعیت نزدیک می شوند.

    وی افزود: زبان شعر و داستان غنی است، در نسل های گذشته میراث شفاهی از طریق زبان لطیف شعر و داستان به فرزندان منتقل می شد؛ اما امروزه متاسفانه ما با کمبود پدران و مادران قصه گو مواجه هستیم.

    رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه امروزه اساس آموزش با مفهوم و رهیافت "لذت بخشی" عجین شده است اظهار کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان باید آموزش هایی را برای شهروندان در نظر بگیرد تا اساس "لذت بخشی" در آن رعایت شود تا سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بتواند به اهداف خود در سطح جامعه نایل شود.

    وی افزود: فرزندان ما امروز در معرض انواع آموزش های متکثرگرایانه هستند و متولیان توسعه فرهنگ شهروندی باید با رعایت مضامین متنوع و لذت بخش مسیر آموزش را پیش ببرند.

    عیدی با تاکید بر اینکه اداره توسعه فرهنگ شهروندی متناسب با ضرورت های روز جامعه و در قالب های متنوع ادبی و هنری در راستای آموزش موثر شهروندان استوار است تصریح کرد: در دنیای امروز شهروندان در معرض انواع رسانه ها هستند و هنر ما این است که با تمام پارازیت های موجود، بهترین، زیباترین، لذت بخش ترین و متناسب ترین پیام را به مخاطب منتقل کنیم تا شهروندان پیام ما را گزینش کنند. 

    وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با به کارگیری خلاقیت نویسندگان و شاعران فعال در عرصه ادبیات کودک و نوجوان با عنوان "شهرمن" علاوه بر انتقال پیام های آموزشی درعرصه های عمومی درصدد برآمده تا با مشارکت مدنی شهروندان به طور موثر و مانا مفاهیم فرهنگ شهروندی را به جامعه منتقل کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز