اثری ازکارلوگولدونی؛مولیرایتالیایی روی صحنه سالن سوره حوزه هنری

روایتی نو از کمدی «دروغگو»در اصفهان

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۱۹:۵۸:۴۴
کد خبر: ۸۶۹۷۴۱
روایتی نو از کمدی «دروغگو»در اصفهان
سالن سوره حوزه هنری این شب ها میزبان تئاتر کمدی «دروغگو»به کارگردانی حسن محمدی است که با همکاری گروه تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته وتا 9مرداد اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،این نمایش بر اساس نوشته ای از کارلوگولدونی و با طراحی و دراماتورژی محمدی، روایتگر داستان جوانی به نام للیو است که همه زندگی اش با دروغ می گذرد و در همه روابطش ناگزیر دروغ می گوید. لیوپسر جوانی است که بعد از سال‌ها به روستای خود برگشته و با دروغ، دیگران را فریب می‌دهد.

کارلو گولدونی متولد 1707 در ونیز و درگذشته به سال 1793 در پاریس است. ولتر او را مولیر ایتالیا می نامد. به راستی باید گولدونی را مهم ترین کمدی نویس تمام رنسانس در ایتالیا دانست. تا امروز و بعد از گذشت بیش از دویست سال از مرگ او صحنه های بزرگ تئاتر جهان هیچ گاه از آثارش خالی نبوده است.

حسن محمدی کارگردان  «دروغگو» از سال 1379 وارد عرصه کارگردانی تئاتر شده و پیش از این، هفت طبقه و مصائب شاه لیر را به عنوان کارگردان بر روی صحنه برده است.

بازیگران این نمایش،شهاب غزالی، جهانگیر نکویی، رامین ربیعی، حسن محمدی، مونا ابوشهاب، شکیلا نصری نژاد، محمدعلی کاظمی، دانیال عطریان، بهنام شمسایی و هاله رنجبر هستند.طراحی صحنه  دروغگو را حسن محمدی برعهده دارد.

 «دروغگو»را می توان در زمره بهترین کمدی های کارلو گولدونی بشمار آورد. چی پولا منتقد ایتالیایی
می نویسد: اگر مولیر با تکیه بر صفت خساست، هارپاگون را خلق و کمدی خسیس اش را جاودانه کرد، گولدونی با (للیو) و دورغگویی های بی امانش این کار را انجام می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز