جزئیات زلزله فریدونشهر/ زلزله در نامزد امن ترین شهرهای یونسکو

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۱۸:۲۱
کد خبر: ۸۷۱۷۳۲
جزئیات زلزله فریدونشهر/ زلزله در نامزد امن ترین شهرهای یونسکو
امروز ساعت یک و 22 دقیقه بامداد زلزله ای در عمق هشت کیلومتری زمین در جنوب غرب اصفهان و شهرستان فریدونشهر که نامزد امن ترین شهرهای جهان از طرف یونسکو شده، رخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان؛زلزله چهار ریشتری بامداد امروز در شهرستان فریدونشهر در جنوب غربی اصفهان به 14 واحد مسکونی روستایی آسیب وارد کرده است.فریدون‌شهر شهری است در استان اصفهان ایران که نامزد امن‌ترین شهر دنیا از سوی یونسکو بوده و با ۲۵۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین شهر ایران است.

مدیرکل بحران استان اصفهان گفت: با بررسی‌های به عمل آمده توسط تیم‌های ارزیاب و امداد و نجات، خوشبختانه خسارات جانی گزارش نشده است.
 
منصور شیشه فروش ادامه داد:این زلزله امروز ساعت یک و 22 دقیقه بامداد  و در عمق هشت کیلومتری زمین در جنوب غرب اصفهان و شهرستان فریدونشهر رخ داد.
 وی در پایان گفت:خوشبختانه در این زمین لرزه تلفات جانی اتفاق نیافتاد و به تعداد 14 واحد مسکونی غیر مقاوم روستایی که ایمن سازی نشده بود، آسیب وارد شده است.

فریدون شهر،غربی ترین شهرستان استان اصفهان است که در دل رشته کوههای زاگرس واقع شده و دارای پنج دهستان با اسامی: برف انبار، چشمه لنگان، عشایری قلعه سرخ، پیشکوه موگوئی و پشتکوه موگوئی است. همچنین دارای دو شهر: فریدونشهر و برف انبار و در حدود ۸۵ روستا است؛ مرکز شهرستان فریدونشهر می باشد و با قرار گرفتن در ارتفاع ۲۵۵۰ متر از سطح دریا بلندترین شهر کشور ودر واقع بام ایران بشمار می آید .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز