امام جمعه موقت اصفهان:

عزل و نصب های انتخاباتی،آرامش جامعه را برهم می زند

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۸:۲۳:۰۰
کد خبر: ۸۷۳۰۰۳
عزل و نصب های انتخاباتی،آرامش جامعه را برهم می زند
امام جمعه موقت اصفهان گفت: عزل و نصب‌های سیاسی و انتخاباتی، آرامش اجتماع را بهم می‌ریزد و باید اجازه دهند تا مدیران با آرامش فکری کارشان را ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد:از جمله مواردی که رعایت نمی شود عزل و نصب هایی است که قبل از انتخابات شروع می شود. هفته گذشته چند عزل و نصب در اصفهان داشتیم موارد دیگری هم وجود دارد که از تهران در حال پیگیری است اما من از همین تریبون اعلام می کنم که این مسئله درست نیست، مسئولان استان دقت کنند جدای از اینکه برخی که منصوب شدند مشکل دارند، عزل و نصب های سیاسی و انتخاباتی برهم زننده آرامش جامعه است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد:رهبر معظم انقلاب در دیداری که با ائمه جمعه داشتند، مطالب مهمی را بیان کردند که اولین بحث مهم مفاد نماز جمعه بود که باید تامین کننده نیاز اجتماعی، همدلی و اتحاد در فضای نماز جمعه باشد و همچنین گفتمان‌های بصیرت زا باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مواردی که مهم و لازم است تا در همین تریبون عنوان کنیم، عزل و نصب‌هایی است که قبل از انتخابات انجام می‌شود. مسئولان استان دقت کنند که عزل و نصب‌های اجتماعی، آرامش اجتماع را بهم می‌ریزد و باید اجازه دهند تا مدیران با آرامش فکری کارشان را ادامه دهند.

مهدوی با تاکید بر لزوم حمایت از جریانات انقلابی گفت: مسئولانی که در بخش اجرای دولت مشغول هستند،باید حمایت خود را از جریان های انقلابی نشان دهند، لازم است تا استاندار و وزیر کشور نامه‌ای به ارگان‌ها و ادارات بزنند که از جریانات انقلابی حمایت کنند.

خطیب نماز جمعه اصفهان ادامه داد: نکته دیگری که در سخنان مقام معظم رهبری از اهمیت زیادی برخوردار بود در خصوص اروپائیان بود. اروپائیان که به هیچ یک از ۱۱ بند تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، اکنون که ایران در فکر کاهش تعهدات خود به برجام است، با حالت طلبکارانه از ایران می‌خواهند که به تعهدات خود یک طرفه عمل کند.اگر در صداقت اروپایی‌ها شک داشته باشیم، در عجز و ناتوانی آنها شک نداریم، بنابراین کسی که عاجز است، در گفتارش صادق باشد یا نباشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد. لذا روند کاهش تعهدات را با همان روحیه انقلابی انجام می‌دهیم تا شاهد پیشرفت‌های بیشتر باشیم.

مهدوی گفت: با تدابیر حکیمانه رهبر معظم و استقامت ملت، روز به روز عزت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و دنیا بیشتر شده است. اسرائیل که ایجاد رعب و وحشت در منطقه می‌کرد، نگران هستی یا نیستی خودش است.

امام جمعه موقت اصفهان با تقدیر از گردهمایی حجاب دراصفهانخاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های مهم جامعه ما بی‌بند و باری در بحث حجاب و عفاف است و توصیه بنده این است که سعی کنیم برادران و به خصوص خواهران را با دلایل عقلی به رعایت حجاب اقناع کنیم و بدانیم وقتی در سطح جامعه قرار می‌گیریم، عده‌ای حضور دارند که نفسشان بر عقلشان حاکم است و سوء استفاده می‌کنند. زنانی  که می‌خواهند بی‌بند و بار باشند و بحث حجاب اجباری را مطرح می‌کنند، باید بدانند که حجاب یک باید عقلی است و به سلامت جامعه کمک می‌کند. خواهران باید چادر مشکی خود را حفظ کنند، چرا که مشکی رنگی است که توجه کسی را به خودش جلب نمی‌کند.

مهدوی گفت: برخی زیبایی ظاهری را با بحث تمیزی مخلوط می‌کنند. حجاب و عفاف فواید فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد؛ کسی که پوشش را رعایت بکند، حفظ حیا، عفت و غیرت کرده است، همچنین افراد هنگامی که پوشش را رعایت بکنند، مردها نگاهشان در جامعه به زنان نامحرم نمی‌افتد که سبب شود به همسر خود بی‌میل شوند و تعدد ازدواج به سرشان بیفتد.

وی با اشاره به مذموم بودن غیبت  در فضای مجازی اظهار داشت: غیبت یعنی برادر دینی خود را به گونه‌ای یادآوری کنید که اگر او حضور داشته باشد و ببیند، خوشش نیاید و این یادآوری، زبانی گفتنش و یا نوشتن و ارسالش برای دیگران فرقی ندارد و امروزه فضای مجازی نیز شامل می‌شود.  این که در مورد کسی مطلبی را بنویسید و در فضای مجازی قرار دهید و عده زیادی آن را بخوانند، حکم همان غیبت را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز