آیت الله طباطبایی نژاد:

اگر خداوند هدایتش را بردارد، انسان مانند ترامپ می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۴ - ۱۹:۳۲:۳۶
کد خبر: ۸۷۶۳۸۰
اگر خداوند هدایتش را بردارد، انسان مانند ترامپ می‌شود
امام جمعه اصفهان گفت: دشمنان راهنمای دینی ندارند و کسانی که راهنما نداشته باشند، کارهای غلط زیادی می کند اگر خداوند هدایتش را بردارد، انسان همانند ترامپ دیوانه می‌شود. انگلیس هم نخست وزیری آورده است و سخنان او را شنیدم که همانند ترامپ است و با یکدیگر برادرند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه اصفهان، اظهار داشت: از ستاد نماز جمعه تشکر می‌کنم. امسال چهلمین سال برگزاری نماز جمعه است. پنجم مرداد سال ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) اولین نماز جمعه توسط مرحوم آیت الله طالقانی برگزار شد. انفاق فقط از طریق مال نیست و با کمک کردن به کسی انفاق کرده‌اید.

امام جمعه اصفهان افزود: امروزهمچنین  ۲۳ ذوالقعده و روز زیارتی علی ابن موسی رضا است. برخی علما احتمال می‌دهند شهادت امام رضا امروز بوده است. در روایت داریم که زوار حضرت رضا درجه شان بالا تر از زوار دیگر ائمه است. حضرت رضا می‌فرمایند هر کس مرا زیارت کند و بداند خداوند چه چیزی را واجب کرده است من و اجدادم شفیعش هستیم.

وی با بیان اینکه درباره نماز جمعه روایت‌های بسیاری وجود دارد، گفت: در برخی از روایت‌ها نماز جمعه از تمام اعیاد بالاتر است. دعا از زمان تمام شدن خطبه تا شروع نماز جمعه توسط امام، مستجاب می‌شود. بر هر مسلمانی برگزاری نماز جمعه به جماعت واجب است. بر مسلمانان در یک هفته خواندن ۳۵ نماز واجب است که یکی از آنها که نماز جمعه است بدون جماعت نمی‌شود. اگر کسی سه هفته متوالی نماز جمعه را نخواند خدا قلبش را مهر می‌زند و اگر کسی نماز جمعه را عمدا ترک کند خداوند با مهر نفاق قلبش را می‌بندد. خداوند آتش غضب خود را بر بدنی که روی پایی است که به نماز جمعه رفته است حرام می‌کند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: یکشنبه هفت مرداد، روز پیدا شدن زمین است و اولین جایی که زمین پیدا شده است محل فعلی خانه خدا است و این روز بسیار مناسب دعا کردن است. ۲۶ ذی القعده روز حرکت پیامبر برای آخرین حج و روز حرکت علی‌ابن‌موسی‌الرضا به سمت ایران و خراسان است. هم‌چنین در این هفته زمان سالگرد فوت آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله زاهد است.

امام جمعه اصفهان در ادامه با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام که به خوبی جواب دشمنان را می‌دهند، گفت: انگلیسی‌ها بدانند که کشتی گرفتن، کشتی توقیف شدن هم دارد و خوشبختانه دشمنان ما روز به  روز به ذلت خواهند رفت.

وی افزود: دشمنان راهنمای دینی ندارند و کسانی که راهنما نداشته باشند، کارهای غلط زیادی می کند اگر خداوند هدایتش را بردارد، انسان همانند ترامپ دیوانه می‌شود. انگلیس هم نخست وزیری آورده است و سخنان او را شنیدم که همانند ترامپ است و با یکدیگر برادرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز