نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با برنا مطرح کرد:

استخدام نیروی قراردادی تبعیض آشکار بود/ نیروهای قراردادی دولت با آزمون تعیین وضعیت می شوند

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۲:۱۱:۵۴
کد خبر: ۸۸۲۰۰۱
استخدام نیروی قراردادی تبعیض آشکار بود/  نیروهای قراردادی  دولت با آزمون تعیین وضعیت می شوند
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون ویژه قانون مدیریت خدمات کشوری مقرر کرداز این پس هیچ نیروی قراردادی دیگر وجود نداشته باشد مگر در شرایط بسیار خاص ونیروها تنها به صورت رسمی و از طریق آزمون در امور حاکمیتی به کار گرفته می شوند.

ناهید تاج الدین با اشاره به بررسی و اصلاح لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری به خبرنگار برنا
گفت :یکی از مهمترین فاکتورهای بهره وری و افزایش ساعت کار مفید ، رضایت شغلی است و هنگامی که  تبعیض شغلی وجود داشته باشد نمی توان انتظار رضایت شغلی داشته باشیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود :در بررسی های مجلس به این نکته رسیدیم که  فاصله دریافتی نیروهای رسمی بخش‌های دولتی یا وزارتخانه‌ها با جمع حقوق و مزایا و اضافه‌کاری با  دریافتی نیروهای قراردادی تابع دولت  به بیش از چهار برابر می رسد و رفع  این تبعیض شغلی آشکار نیازمند دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری و ساماندهی نحوه استخدام و بکارگیری افراد توسط دولت بود.

وی در ادامه گفت :با توجه به تصریح ماده 30 برنامه ششم توسعه  که دولت را مکلف کرده تا بررسی های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت ، رفع تعیض و متناسب سازی دریافت ها و برخورداری از امکانات شاغلین ، بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد  ، باید در خصوص ساماندهی استخدام ها اقدامی انجام می شد.

تاج الدین افزود :در همین راستا کمیسیون ویژه قانون مدیریت خدمات کشوری مقرر کرداز این پس هیچ نیروی قراردادی دیگر وجود نداشته باشد مگر در شرایط بسیار خاص و قرارداد‌های قطعی و معین سه ماهه و نیروها تنها به صورت رسمی و از طریق آزمون در امور حاکمیتی به کار گرفته شوند، همچنین به کارگیری افراد در امور غیرحاکمیتی و تصدی‌گری هم از طریق آزمون و پیمانی انجام شود.

این نماینده مجلس درباره وضعیت نیروهای قراردادی فعلی دولت نیزگفت :طبق این اصلاحات باید نیروهای قراردادی موجود نیز طی آزمون داخلی تعیین وضعیت شده و سابقه و تجربه آنها بعنوان ضریب در نظر گرفته شود.

تاج الدین در پایان گفت :با تصویب نهایی این قانون ریشه های تبعیض اداری خشکانده می شود و تبعیض های خود ساخته ای که بهره وری و رضایت شغلی را بشدت پایین آورده بود از میان برداشته می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز