با حضوردکتراصغرمحمودآبادی

«تاریخ اندیشه ایرانی»در شهر کتاب نقد و بررسی می شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۳:۲۱:۳۳
کد خبر: ۸۸۶۳۶۷
«تاریخ اندیشه ایرانی»در شهر کتاب نقد و بررسی می شود
کتاب سه جلدی «تاریخ اندیشه ایرانی» اثر آزرمیدخت فرهیخته والا با حضوردکتراصغرمحمودآبادی و فریدون الله یاری نقدو بررسی می شود.

به گزارش  خبرگزاری برنا دراصفهان،مجموعه سه جلدی «تاریخ اندیشه ایرانی» با زیر عنوان اندیشه، فرهنگ و آیین ایرانیان در عهد باستان نوشته آزرمیدخت فرهیخته والا  از سوی نشر فردوسی (اصفهان) منتشر شده وسال گذشته با حضورمیرجلال الدین کزازی در اصفهان رونمایی شد.

این مجموعه دسترنج بیش از 10 سال کارنویسنده، به‌منظور دست‌یابی به درست‌ترین داده‌ها در مسیر شناخت مبانی اندیشه، فرهنگ و جهان‌بینی ایرانی در عهد باستان است.

محور اصلی همه کرده‌های کتاب، پرداختن به مبانی اندیشه و فرهنگ خردورز و راستی‌مدار ایرانی است که گویی همه راه‌ها از آنها آغاز شده و به آنها پایان می‌پذیرد. هر پرگرد این کتاب گفتاری مستقل است، که بدون نیاز به پرگردهای دیگر مستفاد معنی خویش خواهد بود،‌ و هر دوباره‌گویی برخی از جریان‌ها و رخدادهای اجتماعی و فرهنگی روندی ناگزیر برای تکمیل بهتر هر گفتار کتاب بوده است.

بیشتر این جریان‌ها عمر چند هزار ساله داشته و به طور معمول از عهد ایلامی (هزاره سوم پیش از میلاد) آغاز شده تا پایان عهد ساسانی (سده هفتم میلادی) ادامه می‌یابند، بنابراین در این مسیر بسیار وقت‌ها، برای تکمیل مطالب و فهم بهتر جریان‌ها فکری و فرهنگی بسیاری از نام‌ها، جای‌ها پادشاهان و جریان‌های سیاسی و اجتماعی این دوران بلند در هر گفتار به ناچار تکرار شده است.

نشست معرفی و بررسی کتاب «تاریخ اندیشه ایرانی؛ اندیشه، فرهنگ و آیین ایرانیان در عهد باستان» روز پنج شنبه 31مردادماه از ساعت 18 الی 20 در شهرکتاب اردیبهشت اصفهان برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز