با همکاری انجمن پرنده شناسان آوای بوم

چهارباغ خانه امن پرندگان شد/نصب لانه برای پرندگان در چهارباغ عباسی

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۸:۲۸:۰۰
کد خبر: ۸۸۷۶۹۹
چهارباغ خانه امن پرندگان شد/نصب لانه برای پرندگان در چهارباغ عباسی
انجمن پرنده شناسان آوای بوم و سازمان زیباسازی شهر اصفهان در اقدامی مشترک، تعدادی لانه پرنده را در خیابان چهار باغ عباسی و پارک شهید رجایی (هشت بهشت) نصب نمودند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،در این اقدام که با همکاری مدیریت چهارباغ عباسی انجام گرفت، تعداد قابل توجهی از اعضای انجمن آوای بوم مشارکت کرده و در یک روز بیش از ۲۶ لانه  پرندگان در خیابان چهارباغ نصب شد.

به منظور انجام این طرح، جلساتی مشترک میان انجمن آوای بوم و سازمان زیباسازی شهر اصفهان انجام گرفت و پس از بررسی های لازم، مقرر گردید به منظور معرفی اصفهان به عنوان شهر دوستدار پرندگان، در نخستین گام این لانه ها در خیابان چهارباغ نصب بشود.

بدین منظور دستورالعمل ساخت لانه پرندگان مناسب شهر اصفهان از سوی انجمن آوای بوم به سازمان زیباسازی تحویل داده شد و این سازمان با صرف کمترین هزینه و با استفاده از چوب های باقی مانده از دیگر فعالیت ها، تعدادی لانه پرنده را ساخته و به این انجمن تحویل داد. استفاده از باقی مانده های چوب برای ساخت این لانه ها به منظور به حداقل رساندن آسیب به محیط زیست انجام گرفت.

در گام بعدی، اعضای این انجمن اقدام به رنگ زنی این لانه های پرندگان کرده و آن را برای نصب در خیابان آماده نمودند. برای نصب این لانه ها در خیابان چهارباغ، جلسه ای مشترک میان اعضای این انجمن با مدیریت محترم چهارباغ عباسی اصفهان و کارشناس سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تشکیل شد که در آن نحوه   نصب لانه ها به درختان با کمترین آسیب مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات نهایی گرفته شد. همچنین بر روی تمامی لانه ها، علامت  سلام_  پرنده درج گردید.  سلام پرنده ،کمپینی است که توسط انجمن پرنده شناسان آوای بوم در سال ۱۳۹۶ راه اندازی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز