ممنوعیت ورود گردشگران در تاسوعا و عاشورا به ابیانه

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۲۰:۲۸:۱۹
کد خبر: ۸۹۴۴۴۶
ممنوعیت ورود گردشگران در تاسوعا و عاشورا به ابیانه
به دلیل بازگشت ابیانه ای های مقیم شهرهای دیگر در روز تاسوعا وعاشورا به این روستا،تنها گردشگرانی که از قبل هتل رزرو کردند، مجوز ورود دارند و ورود دیگر گردشگران در این دوروز ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،دهیار روستای ابیانه گفت:برای  جلوگیری از ازدحام جمعیت و برگزاری رسوم سنتی و آئینی در این روستای تاریخی، ورود گردشگر به روستا در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع است.

علی عابدینی خاطرنشان کرد: آئین‌های عزاداری مردم روستای ابیانه از روز اول ماه محرم آغاز شده و تا روز عاشورا ادامه خواهد داشت. آئین های سنتی این ماه در ابیانه ذاکری خوانی، شَدٌه برداری، طلوع خوانی، نخل گردانی و جغجغه زنی و پرسه زنی   است که در ایام محرم و به ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی برگزارمی شود.

وی در ادامه افزود: ابیانه‌ای های مقیم شهر‌های بزرگ در روز تاسوعا و عاشورا به روستای خود بازمی گردند و به همین علت حجم جمعیت ورودی به روستا بالا می‌رود، این ممنوعیت وضع شده تا بتوانیم مراسم روز تاسوعا و عاشورا را برگزار کنیم.

دهیار روستای ابیانه نطنز تصریح کرد: فقط آن دسته از گردشگرانی که پیش از این هتل رزرو کرده‌اند می‌توانند وارد روستا شوند و غیر از آن هیچ گردشگری حق ورود به روستا را ندارد.

وی درپایان گفت: بعد از تاسوعا وعاشورا دوباره روال عادی ورود گردشگران از سر گرفته می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز