مهلت ثبت صادرات ریالی به عراق تمدید شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۱:۲۱:۱۴
کد خبر: ۸۹۵۱۵۴
مهلت ثبت صادرات ریالی به عراق  تمدید شد
مهلت ثبت صادرات ریالی به عراق و افغانستان فعالان اقتصادی تا 25 شهریورماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات، در این جلسه گفت:در سال های اخیر مشکلات فراوانی دراثر تعدد و گاه تضاد بخشنامه‌های صادر شده برای فعالان اقتصادی ایجاد شده است.

احمد پزنده تصریح کرد: با اقدامات و پیگیری‌های هیأت رئیسه و هیأت نمایندگان دوره نهم و مذاکرات انجام شده، مقرر شد به منظور کاهش تعداد بخشنامه‌ها و کاستن از تبعات سوء صدور بخشنامه‌های متعدد، سازمان‌های دولتی بخشنامه‌های خود را ابتدا با تشکل‌های اقتصادی همان بخش هماهنگ نموده و سپس بخشنامه‌ها و اصلاحات آنها را صادر کنند.

در ادامه این نشست، نایب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با پیگیری‌های اتاق بازرگانی اصفهان در بانک مرکزی، افرادی ‌که تا 16 مردادماه سال گذشته به عراق و افغانستان صادرات ریالی داشته؛ اما در مهلت مقرر، موفق به ثبت کوتاژهای آن در سامانه جامع تجارت نشده‌اند، می‌توانند صادرات ریالی خود به این کشورها تا تاریخ 16 مردادماه 97 را در سامانه ثبت نمایند.

فرشته امینی، تاکید کرد: این سامانه مجدداً و به صورت موقت تا 25 شهریورماه جاری در دسترس بوده و این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود و در صورت عدم استفاده از فرصت مذکور، تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان رفع نخواهد شد.

در ادامه این نشست،مسئول کارگروه صادرات کمیسیون تجارت، مهم‌ترین معضلات صادرات کشورمان را بازارهای محدود صادراتی، تنوع اندک کالاهای صادراتی و عمدتاً صادرات مواد اولیه و خام بیان کرد و افزود:مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان مربوط به مشکلات نقل و انتقال ارز است که به علت وجود این معضل، صادرکنندگان ناگزیرند از خدمات یک کارگزار یا شرکت واسطه استفاده کنند.

رضا دانش ادامه داد: همچنین، مشکلات حمل و نقل بین‌المللی، خلق‌الساعه بودن قوانین کشور، تعدد بخشنامه‌ها، هزینه بر بودن پوشش‌های بیمه‌ای و اعتبار سنجی صندوق ضمانت صادرات برای صادرکنندگان نیز از دیگر معضلات صادرکنندگان است. وی تحقیقات بازار و بازاریابی محصولات، معرفی و شناسایی فورواردهایی در مسیرهای با تردد بالا و ... را از جمله راهکارهای مرتفع نمودن این مشکلات دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز