مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان خبرداد؛

نیروگاه ۵۰ساله اصفهان با حداکثر توان برق تولید می کند

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۹:۱۰:۵۸
کد خبر: ۹۰۰۹۹۴
نیروگاه ۵۰ساله  اصفهان با حداکثر توان  برق تولید می کند
اولین مولدهای بخاری تولید برق نیروگاه اصفهان که درسال1348 راه اندازی شده است همچنان با حداکثر توان، برق تولید میکند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، سعید محسنی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: نیروگاه اصفهان که نیروگاهی دولتی است حدود دو سوم برق شهرستان اصفهان را تامین می کندو درحالیکه نیم قرن از راه اندازی اولین واحدهای بخاری تولید برق این نیروگاه و حدود سی سال از عمر دو واحد برزگ 320 مگاواتی آن می گذرد، نیروگاه اصفهان همچنان با حداکثر توان ، برق تولید می کند .

وی درادامه افزود:این نیروگاه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد و600 میلیون کیلوات ساعت برق تولیدی را  به شبکه سراسری برق کشور منتقل کرده است  که این میزان تولید برق،  با لحاط متوسط مصرف ماهیانه 200کیلووات ساعت برای هر خانوار،  معادل مصرف برق سالیانه بیش از 600 هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر است.

محسنی ادامه داد:علت اصلی تاسیس نیروگاه اصفهان در کنار زاینده رود،  نیاز  به 500لیتر آب در ثانبه جهت چرخاندن  پره های توربین های بخار و همچنین خنک کردن سیکل بخار واحدهای حرارتی تولید برق این نیروگاه است و با توجه به ناپایدار شدن جریان آب در رودخانه زاینده رود در سال های اخیر، این شرکت، طرح های مختلفی که میتواند منجر به صرفه جویی بیش از هشتاد درصدی مصرف آب در  نیروگاه اصفهان شود را فعال کرده و  یا در دست اجرا  دارد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان ارزش داراییهای  نیروگاه اصفهان را بیش از 40هزار میلیارد ریال تخمین زده و  گفت: تعداد نیروی انسانی شاغل در این واحد تولیدی حدود700 نفر است.

   وی درپایان گفت:نیروگاه اصفهان با پنج واحد مولد برق حرارتی، بخاری به ظرفیتهای متنوع و با مجموع ظرفیت نامی 835 مگاوات در جنوب غربی شهر اصفهان و در حاشیه رودخانه زاینده رود واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز