شهردار اصفهان:

خطوط حمل و نقلی میدان آزادی اصلاح می شود

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۱:۵۱:۳۸
کد خبر: ۹۰۳۳۹۳
خطوط حمل و نقلی میدان آزادی اصلاح می شود
شهردار اصفهان گفت: میدان آزادی یک ورودی مهم شهر اصفهان است و دو دانشگاه بزرگ در این محل مستقر شده و مسیر تردد نیروهای بسیاری از صنایع سنگین است که به دنبال بهبود وضعیت میدان آزادی اصلاح خطوط حمل و نقلی آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت ا... نوروزی در مورد ترافیک میدان آزادی و تجمع تاکسی های برون شهری در این میدان که مورد نقد یکی از شهروندان بود، گفت: در صدد اصلاح خطوط در این محدوده هستیم. دروازه شیراز یک ورودی مهم شهر اصفهان است و دو دانشگاه بزرگ در این محل مستقر شده و مسیر تردد نیروهای بسیاری از صنایع سنگین است که به دنبال بهبود وضعیت دروازه شیراز هستیم.

وی بیان کرد: بهتر بود در گذشته حریم میدان کوچکتر می شد تا حریم مسیرها بزرگتر شود و اکنون با تبدیل این میدان به مرکز تجمع تاکسی های برون شهری، باید برای آن چاره ای اندیشید. در همین راستا در کنار ترمینال صفه تصمیم به ایجاد یک پارک سوار کردیم تا با اصلاح خطوط برخی خودروها در پارک سوار صفه مستقر شوند و در ادامه کار مردم از مترو برای ادامه مسیر استفاده کنند.

نوروزی تصریح کرد: چند ترمینال در شهر شامل صمدیه، اندیشه، آیت ا... غفاری و پارک سوار هم در ابتدای خط مترو در عاشق آباد با محاسبات کارشناسی در حال آماده سازی است که با بهره برداری زمینه آرامش و آسایش شهروندان فراهم می شود. در این زمینه هم پلیس راهور با ما همکاری دارد تا بسته حمل و نقلی برای مردم ایجاد شود.

وی در مورد ترافیک شهر هم که مورد سوال یکی از شهروندان بود، اظهار کرد: برای حل مشکلات ترافیکی نیاز به تعامل مردم و دستگاه های دیگر است اما برای کاهش بار ترافیک، پارک ساعتی هم به زودی در شهر اصفهان اجرا می شود و تاکنون در هیچ شهر کشور این طرح اجرا نشده است و اگر پارک حاشیه ای اجرا شود بسیاری از مسائل حل می شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: حل مشکل ترافیکی نیاز به اقدامات بیشتری دارد و طرح ترافیکی هم در این زمینه داریم که مراحل قانونی آن طی شده است و نباید بگذاریم با استفاده زیاد مردم از خودروی شخصی وضعیت بدتر شود.

وی در مورد تامین امکانات رفاهی در مجتمع زیتون نیز در پاسخ به یکی از شهروندان گفت: مجتمع زیتون یک محله منفصل به دلیل عبور اتوبان کشوری از این محدوده است اما طرح هایی برای ساماندهی امکانات و سرانه های مجتمع زیتون در حال ساخت است که در آینده با بهره برداری وضعیت ساکنان بهتر خواهد شد.

 نوروزی افزود: ما با پارک سواری که در کنار ترمینال صفه ایجاد کردیم و زمینی که در کنار این پارک سوار دارای کاربری تجاری خواهد شد درصدد رفع برخی نیازهای ساکنان مجتمع زیتون هستیم.

وی ادامه داد: منطقه چشمه توتی در کنار این مجتمع توسعه زیادی در آینده پیدا کرده و ساخت و سازها زیاد می شود از همین رو آینده خوبی در انتظار این محل از جهت تامین نیازهای رفاهی و تفریحی است.

شهردار اصفهان در مورد احداث خیابان مفتح به آزادگان در محله ملک شهر نیز گفت: این خیابان دارای طول 500 متری و عرض 30 متری است و طی دو سال اخیر 20 میلیارد تومان برای آزادسازی هزینه شده است. این خیابان طرح مصوب دارد و دستور اصلاحات آن نیز داده شده است و در اولین فرصت آسفالت بخش های آزادسازی شده آغاز و 4 پلاک باقی مانده هم در مسیر اجرای طرح آزادسازی شود تا در بهمن ماه شاهد بهره برداری از این خیابان باشیم.

وی در مورد خیابان سپیده کاشانی در منطقه نیز که به دلیل عرض کم سبب ایجاد ترافیک شده است، اظهار کرد: عرض این خیابان بین 8 تا 9 متر و متاسفانه در این خیابان بارگذاری زیادی شده است. به دلیل وجود مغازه های متعدد پارک خودرو هم زیاد است و شهرداری با پارک ممنوع در یک طرف خیابان و نصب تابلو به دنبال این بود که مشکل را کاهش بدهد که به طور عمومی نیز مردم مردم راضی بودند و اگر شکایتی از سوی مردم هنوز وجود دارد قابل تامل و بررسی است.

نوروزی در مورد پیاده روهای خیابان مصلی در منطقه 10 نیز گفت: امسال برای ساماندهی پیاده روها بودجه اختصاص دادیم اما یک ایستگاه مترو در محدوده این خیابان ساخته خواهد شد که همزمان با آغاز کار باید اقدامات عمرانی در آن متوقف شود. البته ساماندهی پیاده روها از ورودی مصلی به طرف ساختمان بسیج باید ادامه پیدا کند.

وی در مورد مغازه های تعمیر خودرو که در این خیابان تجمع دارند نیز گفت: با راه اندازی کلینیک خودرو این مشکل هم برطرف می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز