رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر:

حضور زنان نتیجه انتخابات را تغییر می دهد/تاسیس دو مرکز توانمندسازی بانوان

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۶:۳۰:۴۵
کد خبر: ۹۰۶۹۳۳
حضور زنان نتیجه انتخابات را تغییر می دهد/تاسیس دو مرکز توانمندسازی بانوان
رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:مراکز توانمندسازی بانوان در مناطق ده و چهارده برای مهارت آموزی و ایجاد کارآفرینی برای بانوان ایجادخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، فریده روشن در نشست هم اندیشی بانوان با عنوان " پرسش و پاسخ با منتخبین شهر " اظهار داشت:امیدوارم همزمان با روز سالمند به فرصت های برابر برای تمام سنین درشهر اصفهان برسیم و وعده ها دراین رابطه محقق شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:از زمانی که شهروندان ما را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند شبانه روز برای رسیدگی به مطالبات شهروندان فعالیت کردیم.ما نماینده تمام اقشار جامعه هستیم و مرد و زن در چنین مسئولیتی معنی ندارد اما در جایی که شاهد تفاوتها و تبعیض جنسیتی هستیم به عنوان یک زن در بحث زنان خودم را مسئولتر می دانم.

وی در ادامه افزود:در کمیسیون فرهنگی اولویت هایی شامل ۱۳اولویت را تبیین کردیم و بودجه براساس همین اولویت ها  مشخص شد وبودجه هایی را در مباحث اولویت دار مشخص کردیم.

روشن تصریح کرد:ساماندهی گذر فرهنگی چهارباغ از اولویت های ما بود تا مطالبات فرهنگی شهروندان را پیگیری کنیم.البته این گذر  درمرحله نخست فقط پیاده راه شده و مطالبات کامل برنامه های فرهنگی هنوز پیاده نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا خاطرنشان کرد:اقدام بعدی اهمیت و هویت دادن به نخبگان بود.و هویت بخشی به آنها برای ما مهم بود.اولویت بعدی اقتصاد فرهنگی و کارآفرینی بود ودر این راستا کمیته کارآفرینی تشکیل شد.

وی اظهار داشت:یکی از مراکز فرهنگی ما خانه جوان است و ستاد کارآفرینی را فعال کردیم وپیشنهاد می کنم هرکس طرحی برای ارائه دارد، پیشنهاد بدهد.همچنین مشارکت سازمانهای مردم نهاد نیز برای ما بسیار مهم بود و اعتماد سازمانهای مردم نهاد را جلب کردیم.طرح توانمندسازی بانوان را اجرا کردیم ومکانهای کارآفرینی بانوان را فعال کردیم و به آن می پردازیم.همچنین توانستیم اعتماد ان‌ جی‌ اوها را به دست بیاوریم و همکاری‌های خوبی با آنها داشته باشیم به نحوی که ۵۰ درصد برنامه‌های سازمان فرهنگی با مشارکت این سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

روشن در ادامه گفت:اگر بخواهیم  جامعه پیشرفت بکند در ابتدا باید نگاه درستی به مسایل  زنان داشته باشیم. هنوز اجحاف و نگاه جنسیتی به زنان داریم.باید نگرشها عوض شود تا به جامعه توسعه یافته برسیم.

وی در پایان گفت: زنان در موضوعات سیاسی مشارکت کمتری دارند، این در حالی است که حضور آنها در انتخاب بیشتر و البته سازنده تر است تا حدی که حضور زنان نتیجه انتخابات را تغییر می‌دهد و زنان نباید مسائل سیاسی را از مسائل زندگی خود جدا کنند  وباید به فعال بودن خود چه در انتخابات چه در جامعه ادامه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز