فرماندار اصفهان عنوان کرد؛

چالش تغییر کاربری اراضی کشاورزی گریبانگیر کشور است/ تشکیل ۳هزار پرونده تغییر اراضی

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۱:۲۱:۴۹
کد خبر: ۹۱۵۳۲۰
چالش تغییر کاربری اراضی کشاورزی گریبانگیر کشور است/ تشکیل ۳هزار پرونده تغییر اراضی
فرماندار اصفهان گفت:بیش از 3 هزار پرونده تغییراراضی در اصفهان تشکیل شده است که حدود هزار پرونده منجر به صدور رای شده و بعضا شاهد ساخت باغ ویلا در اراضی ممتاز و مرغوب کشاورزی بوده‌ایم که نیازمند برخورد جدی با خاطیان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،حسین سیستانی در دومین کارگروه تخصصی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: به منظور صیانت از اراضی کشاورزی، نظام مند کردن تغییر کاربری و جلوگیری از دست اندازی نامتعارف کارگروه تخصصی تشکیل شود.

وی در ادامه افزود: چالش تغییر کاربری اراضی کشاورزی گریبانگیر کل کشور است وبیش از 3 هزار پرونده نیز در این زمینه در شهرستان اصفهان تشکیل شده است.

سیستانی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود هزار پرونده منجر به صدور رای شده و بعضا شاهد ساخت باغ ویلا در اراضی ممتاز و مرغوب کشاورزی بوده‌ایم که نیازمند برخورد جدی با خاطیان هستیم.

فرماندار اصفهان ساماندهی تعریف شده و جانمایی چند نقطه در سطح استان به منظور احداث باغ ویلا و ایجاد راهکار قانونی به این منظور را در کاهش تخلفات صورت گرفته در تغییر کاربری اراضی کشاورزی مهم ارزیابی نمود و تصریح کرد: علی‌رغم  تشکیل کارگروه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان و شهرستان، به دلیل در نظر نگرفتن راه‌های جایگزین، هنوز شاهد تخلفات قابل توجهی در این زمینه هستیم. 

وی درپایان خواستار ورود تمامی دستگاه‌های دولتی مربوطه، نمایندگان مجلس، NGOها و بخش خصوصی در مبحث حفظ اراضی کشاورزی در اصفهان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز