استاندار اصفهان:

سازمان زمین‌شناسی به فرونشست زمین در اصفهان توجه ویژه داشته باشد

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۷:۰۴:۲۴
کد خبر: ۹۲۳۱۴۰
سازمان زمین‌شناسی به فرونشست زمین در اصفهان توجه ویژه داشته باشد
استاندار اصفهان گفت: سازمان زمین‌شناسی با اختصاص اعتبار ویژه برای مطالعه، اجرایی‌شدن طرح‌های تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و طرح‌های پایش فرونشست و گرد و غبار در این استان توجه خاص داشته‌ باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،عباس رضایی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استانداری اصفهان اظهار داشت: آب منطقه‌ای اصفهان نسبت به اجرای طرح تعادل‌بخشی همچنان همت ویژه دارد و با توجه به نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌ها در بالادست و پایین دست رود می‌تواند کمک شایانی باشد ولی هزینه این کنتورها بالاست و برخی از کشاورزان توان مالی ندارند.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید در زمینه کاهش قیمت کنتورهای هوشمند کمک کند اظهارداشت: انسداد چاه‌های غیرمجاز باید با قدرت و شدت ادامه یابد البته دستگاه قضایی در این زمینه همکاری‌های لازم را دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: اصلاح الگوی کشت باید فرهنگسازی و آموزش داده شود و رعایت اقتصاد کشاورزی در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار بگیرد.

وی شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی و فرودگاه را به رعایت اصول ایمن‌سازی راه‌ها، ساختمان‌ها و مزارع در مقابل اثرات فرونشست فراخواند و تصریح کرد: فرمانداران از طریق دستگاه‌های اجرایی تابعه خود نسبت به پایش و اجرایی کردن طرح‌های مصرف بهینه آب اقدام جدی نمایند.

رضایی تاکیدکرد: بحث انتقال آب برای جلوگیری از اثرات ناشی از فرونشست زمین و گردوغبار را به عنوان راهکاری اصلی و اساسی در هیچ زمان نباید از یاد برد و همواره باید پیگیر آن بود.

وی اضافه کرد: ناوگان حمل‌‍ و نقل عمومی و فرهنگ استنفاده از دوچرخه باید تقویت شود تا از این طریق میزان آلودگی هوا کاهش یابد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی در راستای بیابان‌زدایی و مالچ‌پاشی اقدامات لازم را انجام دهد و سازمان صمت اقدامات لازم برای کاهش انتشار آلاینده‌های ناشی از صنایع و کوره‌ها را در دستور کار قرار دهد..

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز