حفاظ های شیشه ای مدرسه چهارباغ جدا شد

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۰:۳۵:۲۶
کد خبر: ۹۲۶۹۵۳
حفاظ های شیشه ای مدرسه چهارباغ جدا شد
حفاظ های شیشه ای مدرسه چهارباغ که تابستان امسال و بدون مجوز میراث نصب شده بود،جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،تابستان امسال بود که دهانۀ عمدۀ رواق‌های بیرونی مدرسه چهار باغ، بدون مجوز میراث فرهنگی و با نصب حفاظ‌های شیشه‌ای در جهت جلوگیری از نشستن عابران حفاظ بندی شد.

دلیل حفاظ گذاران هم این بود که اینجا مدرسه علمیه است و حریم و شأنی دارد، اما غروب‌ها، دخترها و پسرها روی لبه این رواق‌ها می‌نشینند و شأن مکان به‌ درستی رعایت نمی‌شود.

حالا چند روزی می‌شود که این حفاظ‌ها از پیکره مدرسه چهارباغ حذف‌ شده‌اند.دهانه عمده رواق‌های بیرونی مدرسه علمیه امام صادق (ع) یا همان مدرسه ثبت ملی شده‌  چهارباغ درحالی حفاظ گذاری شده بود که  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد این اداره کل، هیچ مجوزی برای این اقدام صادر نکرده است.

مدرسه چهارباغ که مدرسه علمیه امام صادق (ع)، مدرسه سلطانی و مادر شاه نیز نامیده می شود، آخرین بنای با شکوه تاریخی دوران صفوی در اصفهان است که برای تدریس و تعلیم به طلاب علوم دینی در دوره شاه سلطان حسین، آخرین پادشان صفوی از سال 1116 تا 1126 هجری قمری ساخته شده است. مدرسه چهارباغ، که به قول بسیاری از محققین هم مدرسه و هم مسجد بوده، با 8500 متر مربع مساحت، در ضلع شرقی خیابان چهارباغ قرار دارد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز