فرماندار شاهین شهر و میمه:

قانون ، نسخه علاج مشکلات و اختلافات است/جلوگیری از پدیده قاچاق سوخت و آلودگی هوا نقطه قوت اصلاح قیمت بنزین بود

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۶:۵۵:۵۲
کد خبر: ۹۲۹۴۲۴
قانون ، نسخه علاج مشکلات و اختلافات است/جلوگیری از پدیده قاچاق سوخت و آلودگی هوا نقطه قوت اصلاح قیمت بنزین بود
فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: تصمیم به افزایش قیمت سوخت، طبیعتا در حوزه‌های بالادست، به مصلحت کشور صورت گرفته است و طبق قوانین جاری کشور و برای جلوگیری از بروز مصائب بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، اسفندیار تاجمیری ، در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه، ضمن اشاره به وقایع اخیر، گفت: از مهمترین نقاط قوت اجرای طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین، جلوگیری از پدیده قاچاق سوخت و آلودگی هوا و فرسودگی ناوگان حمل و نقل، لزوم کاهش و مدیریت مصرف، عدالت توزیعی در یارانه‌های سوخت، تغییر سبک زندگی و ترویج حمل و نقل عمومی، افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشور در شرایط بحرانی امروز‌ و کمک به بهسازی زیرساختها، را می‌توان برشمرد.

تاجمیری خاطرنشان کرد: طبیعتا طرح، نقاط ضعف و اشکالاتی در نحوه و زمان اجرا داشته که ما در مقام مجری بوده و در فرایند تصمیم‌گیری نقشی نداشته‌ایم آنچه امروز حائز اهمیت است، کنترل نارضایتی‌ها و تبعات آن با تشدید نظارت بر بازار و همپوشانی‌ست که با تلاش نیروهای انتظامی و بسیج و دیگر ارگان‌ها صورت گرفته‌است.

 تاجمیری افزود: در زمان وقوع اغتشاش، با همیاری ارگان‌های مختلف توانستیم بدون تلفات انسانی و باحداقل خسارت مالی، از ایجاد فاصله بین حاکمیت و مردم جلوگیری کنیم که این امر در عین مردمداری و صیانت از نظم‌ و امنیت نظام صورت گرفت.

فرماندار شاهین‌شهرومیمه، گفت: برای اولین بار در شهرستان شاهین‌‌شهرومیمه زودتر از بقیه‌ نقاط استان، در حمایت از نظم عمومی و نکوهش حرکت‌های تخریبی صورت گرفته، دست به راهپیمایی پرشور زدیم که در استان و سراسر کشور با استقبال مردمی روبه‌رو شد.

تاجمیری تاکید کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، ما به برگزاری انتخابات دقیق و اصولی ‌و ضابطه‌مند نیاز داریم و قانون و رفتار قانونی را نسخه علاج مشکلات و اختلافات و افتراقات احتمالی می‌دانیم و اگر ملاک عمل را، اصل بی‌طرفی قرار دهیم، مشکل حل می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما به عنوان مجری انتخابات در راستای مصلحت، حتما اصل بی‌طرفی را لحاظ کرده و همچنین مجموعه اجرایی شهرستان را به رعایت قانون دعوت نموده و این آمادگی را داریم که با سایر ارکان تاثیرگذار به ویژه هیات نظارت، تعامل، همکاری و تشریک مساعی در مسیر اجرای قانون داشته باشیم.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، ضمن اشاره به این‌که از افتخارات مهم این چهل سال انقلاب، یکی مشارکت در انتخابات و مردم سالاری که از این طریق محقق شده بوده است، بیان کرد: کاندیداها و طرفداران ایشان، پرهیز از تخریب نهادهای انتخاباتی را سرلوحه کار خود قرار دهند، حتی اگر با منتخبی مشکل دارند، در غیر این صورت طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی افزود: به احتمال قوی بیش از ۶۰ تا ۷۰ نفر داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه و برخوار ثبت‌نام می‌کنند که به منظور صیانت از حق‌ و حقوق سایر کاندیداها تا ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ که شروع ثبت‌نام کاندیداهای انتخاباتی می‌باشد، همکاری در فضای اداری با حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده فعلی مردم در مجلس، ادامه خواهد داشت.

تاجمیری متذکر شد: قبلا ممنوعیت تبلیغ له یا علیه  کاندیداها را داشتیم اما امروز ممنوعیت تبلیغ له و علیه جریانات سیاسی هم تصریح شده که براساس مفاد قانون جدید، آمار غلط و فریب افکار عمومی و سیاه‌نمایی، جرم محسوب می‌شود.

فرماندار در پایان گفت: مدیران ضمن مطالعه اصلاحات قانون جدید انتخابات، جلب حداکثری مشارکت مردمی، مدیریت نارضایتی ها و پرداختن به اصل پیشگیری را در راس کار خود قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز