رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

نگاه دستگاه قضایی کاهش جمعیت زندان است/ میزان بازداشت موقت را کم خواهیم کرد

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۳:۲۷:۳۰
کد خبر: ۹۳۶۷۳۶
نگاه دستگاه قضایی کاهش جمعیت زندان است/ میزان بازداشت موقت را کم خواهیم کرد
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دید کلی ما در هیئت حل اختلاف استان اصفهان حل و فصل مشکلات است،درحال حاضرنگاه دستگاه قضایی کاهش جمعیت زندان است ومیزان بازداشت موقت را کم خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمدرضا حبیب  در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت:در اداره امور، مردم فصل الخطاب قانون هستند، برای ما فرقی نمی‌کند که فرد و شخص و نهاد دارای چه تفکری است و ما تنها به قانون توجه داشته و انتظار مردم نیز حل مشکلات با توجه به قانون است.

حبیبی ادامه داد:به محاکم و دادسراها توصیه کردیم که تفاوت بین کارکنان نهادهای مختلف قائل نشوند و تا جایی که امکان دارد بازداشت نداشته باشیم.

وی در ادامه افزود: یکی از سیاست‌های قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری است،باید توجه داشت که ما در هر سال توسعه ساختمان و اضافه کردن بازپرس، قاضی و ... را داشته باشیم، اما در بسیاری از موارد مکان‌های استیجاری نامناسب داریم که برخی از این فضاها شایسته نیست. ما شرمنده ساکنان اطراف ساختمان‌های قضایی هستیم، ادامه داد: برای تمرکز محل‌های قضایی، ساختمان بزرگی را با زیربنای ۴۰ هزار متر مربع در دستور کار داریم که امیدواریم هر چه زودتر ساماندهی شود.

حبیبی با بیان اینکه باید تدبیر و خلاقیتی در حوزه کاهش ورودی پرونده‌ها انجام شود، اضافه کرد: در بحث پیشگیری و کاهش ورودی پرونده‌ها همه باید همکاری داشته باشند برای مثال می توان بررسی کرد که چه تعداد پرونده از سوی شهرداری به دادگاه ها ارجاع داده می‌شود و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه دید کلی ما در هیئت حل اختلاف استان اصفهان حل و فصل مشکلات است، ادامه داد: درحال حاضرنگاه دستگاه قضایی کاهش جمعیت زندان است و میزان بازداشت موقت را کم خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان درپایان گفت: دستور جلب فردی که ادمین یک کانال تلگرامی است و غیرمستند به نهادهای مختلف در اصفهان و به ویژه مدیریت شهری افترا می زند صادر شده است.وی چهار پرونده قضایی دارد که با تجمیع پرونده هایش حکم پیشگیرانه متناسب برای وی صادر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز