رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان:

اصفهان رتبه دوم پرداخت مالیات را دارد

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۲:۳۵:۵۸
کد خبر: ۹۴۰۷۷۰
اصفهان رتبه دوم پرداخت مالیات را دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت:استان اصفهان پس از تهران که حدود 55 درصد مالیات کشور را به خود اختصاص داده، با نزدیک به 7 درصد در رتبه دوم پرداخت مالیات قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،نعمت الله اکبری در ششمین جلسه کمیسیون توسعه و بهبود  محیط کسب و کاراظهار داشت: در بودجه سال 98 حداقل با کسری 60 هزار میلیاردی در سرجمع بودجه مواجه هستیم، گفت: بخش عمده این کسری بودجه در بخش واگذاری دارایی های سرمایه ای از جمله فروش نفت و میعانات گازی بوده است.این عدم تحقق منابع بودجه، آثار خود را در تخصیص اعتبارات تملک های دارایی- چه ملی و چه استانی- نشان خواهد داد. 

وی افزود: در بخش اعتبارات تملک دارایی تا به امروز در سطح استان اصفهان در نفت 10.8 درصد، در اعتبارات استانی 40 درصد و در اعتبارات توازن حدود 30 درصد تخصیص گرفته ایم.

اکبری از عدم افزایش حامل های انرژی در بودجه سال آینده خبر داد و افزود: لایحه بودجه پس از اصلاحیه از سوی سازمان بودجه با رقم 484 هزار میلیارد تومانی تقدیم دولت شد و بودجه سال 99 با رشد 8 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است.

وی با بیان اینکه در بودجه سه منبع اصلی برای تامین درآمد شامل درآمدهای عمومی، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی وجود دارد، گفت: بیشترین امید دولت در تامین درآمد از محل واگذاری دارایی های مالی بوده و در این بخش می توان حداکثر 50 هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد منتشر کرد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: پیش بینی  می شود از محل فروش دارایی ها بتوان رقم 45 هزار میلیارد تومان را به نزدیک 114 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

اکبری با بیان اینکه در بخش درآمدهای عمومی دولت مقرر شده با تمرکز بر فرار مالیاتی، رقم این بخش از 140 هزار میلیارد به 179 هزار میلیارد تومان افزایش یابد، افزود: استان اصفهان پس از تهران که حدود 55 درصد مالیات کشور را به خود اختصاص داده، با نزدیک به 7 درصد در رتبه دوم پرداخت مالیات قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز