برنا از حاشیه های تشییع پیکر شهدای حادثه هواپیمایی اوکراین گزارش می‌دهد:

تراژدی سقوط/ شهدای پرواز در خاک آرام گرفتند

۱۳۹۸/۱۰/۲۷ - ۰۱:۳۲:۳۷
کد خبر: ۹۵۱۴۹۵
تراژدی سقوط/ شهدای پرواز در خاک آرام گرفتند
همه‌ی غصه های تلخ این روزهای ایران از آن شب شروع شد، شبی که مردمانش خواب و دشمنانش بیدار بودند، دشمنانی که با ترور سپهبد ایران خشمی را در دل مردم کاشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ بامداد روز چهارشنبه بود که روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو پایگاه آمریکایی در عراق در انتقام ترور ناجوانمردانه سردار «قاسم سلیمانی» و یارانش خبر داد اما طولی نکشید که خبر سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین، شادی مردم پس از انتقام ایران را ناتمام  گذشت.

غمی که با غم دیگر تازه شد

ستاد کل نیروهای مسلح پس از چهار روز بررسی بر روی سقوط نابهنگام هواپیمای مسافربری و در پی شایعات نشر شده، حقیقت ماجرای سقوط را در بیانیه ای اعلام کرد. بیانیه ای که سقوط فاجعه بار هواپیمای مسافربری اوکراین را خطای انسانی می دانست، خطایی البته سخت که جان 176 مسافری را گرفت که نخبه ها و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی اصفهان و خواجه نصیرالدین طوسی بودند. نخبه‌هایی که جمع کرده بودند از ایران بروند اما با خطایی انسانی و در 10 ثانیه فرصت تصمیم گیری، مورد اصابت پدافند هوایی سپاه قرار گرفته و اسیر خاک شدند.

تشییع+و+خاکسپاری+پیکر+شهدای+سانحه+سقوط+هواپیمای+اکراینی+در+اصفهان

تشییع شهدای پرواز

استان اصفهان پس از هفت روز عزا، دیروز میزبان پیکر مطهر نخبگانش بود و دانشجویان و دانشگاهیان که در این روزهای فراق با روشن کردن 176 شمع یاد و خاطره هم‌کلاسی و هم دانشگاهی های خود را زنده نگه داشته بودند امروز برای استقبال از هم نوعان خود در میدان فیض گرد هم آمدند.

ساعت 14 روز پنجشنبه میدان فیض غوغا بود، همه آمده بودند؛ عده ای با در دست داشتن پلاکارد های "مرگ بر آمریکا" و " مرگ بر انگلیس" شعار خون خواهی سر می‌دادند و عده ای دیگر عدالت را مطالبه می‌کردند. در این  بین خانواده شهدا با چهره هایی داغدار و پای لرزان با آوای  " لا اله الا الله" پیکر پاره های تن خود را که  در ماشین های سپاه محصور شده بودند تا گلستان شهدا همراهی می‌کردند.

از فیض تا گلستان شهدا اگر چه راهی نبود اما نشان داد مسیر تفاوت عقیده های مردم راهی طولانی است راهی که گاهی باعث ایجاد تشنج شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، استاندار اصفهان، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و مسئولین استانی اصفهان برای همدردی با خانواده های داغ دار در سیل انبوه جمعیت حضور داشتند.

شهدا به گلستان شهدا می‌رسند، خانواده ها عکس فرزندان از دست رفته خود را بالای سر گرفته زاری می‌کنند، مادر یکی از شهدا از دست دادن فرزندش را باور نکرده و درد دلش را فریاد می‌زند. پدر شهیدی دیگر از بین جمعیت خودش را به تابوت فرزند سفر کرده‌اش می‌رساند. دوستان نخبه های دانشگاه صنعتی با گل های شب بو رفیق نیمه راه خود را بدرقه می‌کنند، نوای سوگواری در فضای گلستان شهدا پیچیده و خاک آماده است تا پیکر پاک شهدا را در آغوش گرفته و آنها را به آرامش ابدی برساند.

 

تشییع+و+خاکسپاری+پیکر+شهدای+سانحه+سقوط+هواپیپمای+اکراینی+در+اصفهان

سقوط پر حاشیه؛ تشییع پر حواشی

مراسم تشییع و تدفین به پایان می‌رسد اما تفاوت عقیده در گوشه گوشه گلستان شهدا تمام نشده است. عده ای مقابل دوربین صدا وسیما حاضر نشده و به نحوه‌‌ انعکاس خبری صدا و سیما اعتراض می‌کنند و درخواست دارند صدا و سیما حرف دل مردم را به تصویر بکشد. در مقابل عده ای پلاکارد هایی را در دست گرفته که روی آنها به مردم اخطار می‌دهند فریب رسانه های بیگانه را نخورند رسانه هایی که به کفتار و تروریست تشبیه کرده اند.

20200116_185419

شعار های مرگ بر آمریکا تمامی نداشته و دوباره از سر گرفته می‌شود، عده ای به تحمیل عقیده بر یکدیگر اعتراض می‌کنند. مامورین امنیتی که وظیفه حفظ امنیت در مراسم را داشته، وارد میدان شده اند اما عده ای به حضور آنها اعتراض کرده و می‌خواهند آزادانه حرف خود را بیان کنند.

در بین مردم هنوز پچ‌پچ شایعه های سقوط هواپیما به گوش می‌رسد، انگار هیچ‌کس این ماجرای تراژیک را باور نکرده است.

کیمیا صادقی خبرنگار برنا در اصفهان

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه