رییس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع):

حاج قاسم حزبی نبود/نباید تنها دل به موشک و هواپیما ببندیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۷:۵۴:۲۰
کد خبر: ۹۶۶۳۱۲
حاج قاسم حزبی نبود/نباید تنها دل به موشک و هواپیما ببندیم
مهدی صباغ گفت: این آرمان‌های شهداست که ما را در صحنه نگه داشته است و نباید دل به موشک و هواپیما ببندیم. آرمان‌ها و ارزش‌های شهداست که سبب شده در مقابل دشمن سینه سپر کنیم و نهراسیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،رییس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع)در مراسم چهلم سردار سپهبد شهید سلیمانی در دانشگاه هنر اصفهان افزود: حاج قاسم سلیمانی چند هنر داشته و در دانشگاه هنر از هنرهای او باید گفت، گر می‌خواهید حاج قاسم را بشناسید و بدانید چه کار تاثیرگذاری در منطقه انجام داده است. باید پشت پرده حضور داعش و ماهیت این گروه تروریستی را بشناسید.

صباغ تصریح کرد:چرا زمانی که قاسم سلیمانی شهید می‌شود، مردم در تشییع پیکر او احساس افتخار، غرور و سرافرازی می‌کنند، چه چیزی باعث می‌شود که خون این شهید این مسائل را رقم بزند. چون خون شهید خون توحیدی است، خون توحیدی یعنی چه؟ یعنی خون ثاراللهی است. یعنی خون خود خداست که به زمین ریخته می‌شود. هر شهیدی که به زمین بیفتد سرش در دامن حضرت زهرا (س) قرار می‌گیرد.باید بدانیم که داعشی ها را چه کسانی تربیت کردند، افراد این گروه در  کشورهای عربستان، ترکیه، بریتانیا، اسرائیل و آمریکا آموزش دیدند، تکنیک و تاکتیک یاد گرفته‌اند، همان کشورهایی که ادعای مبارزه با اینها را داشتند آمدند حاج قاسم، سردار مبارزه با داعش را ترور کردند.
وی در ادامه گفت: باید بدانیم که بزرگترین مسئله‌ای که انقلاب ما را تهدید می‌کند چیست؟ دشمن امروز مبانی معرفتی ما را هدف گرفته است. باید مبانی معرفتی‌مان را بشناسیم، همان مبانی که حاج قاسم و حاج قاسم‌ها را تربیت کرده است.
رییس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع)افزود: شما باید در دانشگاه با مبانی معرفتی حاج قاسم آشنا بشوید. مبانی شناختی حاج قاسم انقلاب اسلامی است، حاج قاسم یک فرد انقلابی بود، حاج قاسم حزبی نبود، حاج قاسم دگر اندیش  نبود، هم اندیش بود، حاج قاسم همگرا بود با انقلاب و محور مقاومت.
وی تصریح کرد: باید بدانیم که  تفکر حاج قاسم یعنی سیره و سنت نبوی، حکومت علوی یعنی قرار گیری در امتداد عاشورا، انقلاب ما انقلاب عاشورایی است و ما حسینی هستیم.
رییس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه امروز کسانی که خود را محب حاج قاسم می‌دانند باید در دانشگاه راه این شهید را بروند، ادامه داد:  مقام معظم رهبری چگونگی قرار گیری در این مسیر را به ما نشان دادند، ولی فقیه در خطبه‌های نماز جمعه بعد از شهادت حاج قاسم راه را برای ما مشخص کردند، فرمودند صبار شکور. یعنی  بروید توانمند بشوید. دانشجویی پیرو خط حاج قاسم است که درس بخواند. در تمامی جبهه‌ها فعال باشد، نه فقط جبهه علم، نه فقط جبهه تخصصی رشته خودش. امروز باید در تمامی صحنه‌ها حضور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه حاج قاسم یک فرد نبوده که رفته بلکه دشمن اندیشه و تفکر شما را هدف قرار داده، تصریح کرد: سردار سلیمانی، همواره آرزوی شهادت می‌کرد و به دوستان شهیدش متوسل می‌شد. بدانید موشک و ناو  قدرت ما نیست. تکنولوژی‌های نظری و ارسال فضاپیما به هوا قدرت نیست. مواظب باشید محتاطتان نکنند. من می گویم که در جبهه علم ما دستاوردهای بالا داشته‌ایم، کشور ما در علوم نظری کم ندارد و در تمامی مبانی و اصول رشد کرده‌ایم.
رییس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع)  با تاکید بر اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب خون شهداست، گفت: ما معتقدیم هم اکنون به فرهنگ ما تعرض می‌شود. امروز جبهه ما خرمشهر نیست امروز جنگ ما جنگ رسانه‌ای است و در این جبهه باید بجنگیم. امروز جنگ نرم است، امروز روی ذهن جوانان ما کار می‌کنند و برای همین جوان ما باید قوی و پرشوکت باشد.
صباغ با اشاره به اینکه دشمن با تفکر و اندیشه ما کار دارد، ادامه داد: این آرمان‌های شهداست که ما را در صحنه نگه داشته است و نباید دل به موشک و هواپیما ببندیم. آرمان‌ها و ارزش‌های شهداست که سبب شده در مقابل دشمن سینه سپر کنیم و نهراسیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز