تحریم خودجوش مدارس در اصفهان/ تعطیل نشد؛تحریم شد!

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۷:۰۶
کد خبر: ۹۶۹۳۱۵
تحریم خودجوش مدارس در اصفهان/ تعطیل نشد؛تحریم شد!
با وجود شیوع کرونا در اصفهان و اعلام قطعی ورود ویروس به شهر خبری از تعطیلی رسمی مدارس استان نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،هر دو دانشگاه دولتی اصفهان و صنعتی تا پایان هفته تعطیل شده اند اما به دلیل مخالفت ستادملی مقابله با کرونا خبری از تعطیلی مدارس ابتدایی و سایرمقاطع تحصیلی دراصفهان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز می گوید تصمیم گیری با ستادملی است و اعتقاد دارد کودکان مبتلا به فرم شدید کرونا نمی شوند وحتی در ساعاتی که مدارس تعطیل است خیابان ها شلوغ وپرازدحام هستند.

با این حال تا لحظات پایانی شب گذشته والدین اصفهانی در انتظار اعلام خبرقطعی تعطیلی مدارس اصفهان بودند و وقتی خبری از اعلام تعطیلی نشد خود والدین مدارس را برای سلامتی فرزندانشان تحریم کردند.

مریم امینی دراین رابطه به خبرنگار برنا می گوید:سلامتی فرزندم برایم مهم تر از یک هفته مدرسه نرفتن است و با نگرانی شدیدی که از بیمار شدن او دارم نمی توانم به مدرسه بفرستمش.با دیگر مادرها هم صحبت کرده ام و هیچ کدام تا پایان هفته فرزندانشان را به مدرسه نمی فرستند.

نگارنجمی نیز که دخترش در یکی از مدارس معروف شهر درحال تحصیل است،دراین رابطه می گوید:هرچند مدارس را تعطیل نکرده اند اما اکثر والدین در گروه تلگرامی که عضو آن هستیم، تصمیم گرفتند بچه ها را به مدرسه نفرستند.با مدرسه هم که تماس گرفتم متوجه شدم روز گذشته زیر ده نفر در مدرسه حاضر بوده اند و تمامی امتحانات این مدرسه نیز تا قبل از تعطیلات عید کنسل شده و غیبت ها مجاز است.

رزا رحیمی یکی از والدینی است که نگرانی کمتری داشته و روز گذشته فرزندپسرش را به مدرسه فرستاده اما با او تماس گرفته اند که تنها دونفر در مدرسه هستند و به دنبال فرزندش برود!رحیمی به برنا می گوید:من به تصمیم مدیران استان احترام گذاشتم و قطعا اگر مشکل جدی بود مدارس تعطیل می شد اما دیگر والدین نگران بچه ها را به مدرسه نفرستاده بودند.

ستادملی مقابله کرونا با تعطیلی اصفهان موافقت نکرد

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این رابطه گفت:تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس و اماکن آموزشی از استان ها سلب شد و قرار شده این کار بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گیرد.

وی با یادآوری هدف از تعطیلی مدارس اصفهان برای کاهش حضور در اجتماعات، گفت: بچه ها گروه منتقل کننده ویروس کرونا هستند، ولی حداقل براساس اطلاعاتی که داریم خودشان مبتلا به فرم شدید کرونا نمی شوند، اما باید ضمن رعایت توصیه های بهداشتی، حضور در اجتماعات را به حداقل برسانند. این درحالی است که می بینیم در خارج از ساعات مدرسه خیابان ها پرازدحام و ترافیک شدید است.

طاهره چنگیز ادامه داد: سعی کردیم اطلاعات دقیق درباره وضعیت موارد مشکوک و پاسخ تست های آزمایشگاهی را به اطلاع ستاد ملی مقابله با کرونا برسانیم و درخواست کنیم با تعطیلی مدارس اصفهان موافقت کنند ، ستاد هم بر اساس دستور العمل های خود دیروز با تعطیلی مدارس موافقت نکردند و امروز هم با توجه به اینکه  اطلاعات جدید را ارسال کردیم پاسخ مثبتی برای تعطیلی مدارس استان دریافت نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به صورت کتبی بخشنامه کرده تا مدارس در مورد غیبت دانش آموزانی که خودشان یا یکی از اعضای خانواده شان دچار تب، سرفه و علائم بیماری هستند سخت گیری نکنند، همچنین مطالب درسی را طوری مدیریت کنند که دانش آموزان غایب بعداً بتوانند عقب ماندگی درسی خود را جبران کنند.

دادستان:تصمیم گیری با اصفهان نیست

دادستان اصفهان در خصوص عدم تعطیلی مدارس اصفهان،گفت: پیشتر تصمیم‌گیری درباره این موضوع به استان واگذار شده بود، اما اکنون این تصمیم‌گیری به ستادی به ریاست وزیر بهداشت محول شده است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه استاندار در تهران حضور دارند تا درباره تعطیلی مدارس رایزنی و تصمیم‌گیری کرده و نتیجه نهایی را پس از صحبت با مسئولان بالادستی اعلام کنند.

علی اصفهانی در ادامه افزود: اگر تصمیم به تعطیل شدن مدارس بود، یا اگر ضرورت این تعطیلی نبود، دلیل آن باید با مردم در میان گذاشته شود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز