مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان:

جواب آزمایش دو بیمار دفن شده مشکوک به کرونامنفی بود/ تدفین ویژه اجساد مبتلایان به ویروس کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۱:۱۱:۴۶
کد خبر: ۹۶۹۸۸۴
جواب آزمایش دو بیمار دفن شده مشکوک به کرونامنفی بود/ تدفین ویژه اجساد مبتلایان به ویروس کرونا
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: دو بیمار مشکوک به کرونا طبق دستور العمل دفن بهداشتی اجساد به خاک سپرده شدند که بعد از دفن مشخص شد جواب آزمایش آنها منفی بوده است.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در اصفهان؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس واگیردار کرونا، ادامه داد: اطلاعیه‌های طرح‌های ترافیکی و پیام‌های رعایت بهداشت فردی و عمومی در منظر و دید عمومی قرار گرفته و اطلاع‌رسانی‌های لازم در ساختمان اداری، سالن تطهیر، سالن‌های انتظار، سردخانه‌ها، مرکز اعزامخودروهای حمل متوفی، ساختمان انتظامات و ساختمان پزشکی قانونی و تمامی ابنیه آرامستان باغ رضوان انجام شده است.

وی افزود: گندزدایی و ضدعفونی کردن تمام فضاها و مکان‌های عمومی سازمان شامل ساختمان اداری، سالن تطهیر، سالن تغسیل، سردخانه‌ها، ساختمان انتظامات، ساختمان پزشکی قانونی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها به صورت روزانه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با اشاره به ضدعفونی شدن تمام خودروها و تجهیزات به انتقال و حمل متوفیان پس از انجام ماموریت، تصریح کرد: امکانات و تجهیزات نظافت، مواد ضدعفونی کننده، مواد بهداشتی و شوینده و تجهیزات و موارد مورد نیاز اعم از ماسک، دستکش، کاور و لباس‌های مخصوص تهیه و جهت استفاده در اختیار همکاران فعال در سالن تطهیر آرامستان باغ رضوان قرار داده شده است.

مرادی گفت: آموزش‌های لازم در راستای اجرای کامل دستور العمل‌های بهداشتی مرکز بهداشت استان، در خصوص نحوه برخورد، انتقال، تغسیل، تکفین و تدفین اجساد ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا ارائه و سیستم‌های تهویه مناسب و هواکش‌ها در سالن‌های تطهیر و محل‌های تجمع فعال است.

وی با اشاره به تفکیک محل تغسیل و تکفین اجساد ناشی از علت فوت با ویروس کرونا، اظهار کرد: اکیپ ویژه و آموزش دیده برای انجام تغسیل، تکفین و تدفین اجساد ناشی از علت فوت با ویروس کرونا مهیا شده است و تمام دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا و آمادگی کامل برای دفن اجساد ناشی از علت فوت با ویروس کرونا وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه در صورت وجود موارد فوت ناشی از علت فوت با ویروس کرونا با حضور نمایندگان بهداشت و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌شود، ادامه داد: ششم اسفندماه دو مورد از بیماران مشکوک و محتمل به کرونا پس از طی مراحل قانونی و تشریفات اداری به آرامستان باغ رضوان تحویل و امور مربوط به خاک‌سپاری آنها بر اساس دستورالعمل دفن بهداشتی اجساد ناشی از علت فوت با ویروس کرونا انجام شد که بعد از دفن از سوی بیمارستان اعلام شده جواب آزمایش آنها منفی و فوت آنها ناشی از ویروس کرونا نبوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز