تولید ماسک با همکاری هیئت های ورزشی سمن های جوانان اصفهان

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۱۵:۲۱:۳۴
کد خبر: ۹۷۹۳۹۹
تولید ماسک با همکاری هیئت های ورزشی سمن های جوانان اصفهان
شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان و افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا باعث افزایش درخواست ماسک و لباس های بهداشتی شده و بسیاری از سازمان های مردم نهاد را بر این داشته با تمام ظرفیت موجود در تولید ماسک و اقلام بهداشتی فعال شوند.

رامین نعیمی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرگزاری برنا در اصفهان در ارتباط با فعالیت سازمان های مردم نهاد جوانان در تولید ماسک و لباس های بیمارستانی، گفت:  با توجه به رسالت مردمی و داوطلبانه بودن سازمان های مردم نهاد، بیشتر این سازمان ها در حوزه های اجتماعی و فرهنگی فعال هستند و در سطح استان در مواقع لزوم که جامعه نیاز به هم افزایی داشته باشد حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه، دبیرخانه شبکه امداد و نجات سازمان‌های مردم نهاد در شبکه ملی امداد و نجات کشوردر استان اصفهان مستقر است؛ ادامه داد: با همکاری مجمع سازمان های مردم نهاد استان و خانه جوانان پویشی با نام «طوفان همدلی» راه اندازی و خط تولید ماسک و لباس پزشکی افتتاح شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان افزود: اقلام مورد نیاز این پویش توسط خیرین، دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و رئیس اتحادیه نساجی استان اصفهان تهیه می‌شود و روزانه 5هزار ماسک در کارگاه استان اصفهان تهیه و تولید می‌شود.

مشارکت هیات‌های ورزشی و سمن های جوانان اصفهان در مقابله با کرونا

نعیمی با اشاره به همکاری جامعه ورزشی استان اصفهان، تصریح کرد: جامعه ورزشی و سازمان های مردم نهاد همیشه در این مبحث طلایه دار هستند و بدون هیچ چشم داشتی با استفاده از ظرفیت های موجود قدم مثبتی برداشته اند.

وی افرود: پارچه مورد نیاز برای دوخت ماسک پزشکی توسط علوم پزشکی استان اصفهان و اتحادیه نساجی تهیه می‌شود و پس از اتمام کار به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده و مسئولیت توزیع ما دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان با اشاره تولید ماسک های پارچه ای سه لایه اظهار کرد: توزیع ماسک های سه لایه توسط سازمان ها مردم نهاد و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود که بیشتر در بین سرپرست خانوار و مناطق محروم توزیع خواهد شد.

نجیمی افزود: سازمان های مردم نهاد شهرستان ها به صورت خودجوش در پاکسازی معابر فعال هستند و فعالیت هایی از قبیل ساخت موشن و پوستر و اطلاع رسانی انجام می‌دهند.

وی گفت: پویش طوفان همدلی با ارتباطی که با نهاد های مدنی از جمله گروه های جهادی به عنوان یک پویش جمعی آغاز به کار کرده و در شب عید به پویش همدلی برای تهیه ارزاق شکل خواهد گرفت.

مشارکت هیات‌های ورزشی و سمن های جوانان اصفهان در مقابله با کرونا

طوفان همدلی کشور را درنوردید

محمدهادی ایزدی مدیر سازمان خیریه مردم نهاد سفیران مهربانی درگفتگو با خبرگزاری برنا در اصفهان گفت: با شیوع گسترده کرونا در کشور سازمان مردم نهاد سفیران مهربانی که از ابتدا در حوزه فعالیت های بشردوستانه پزشکی و دندانپزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور مشغول فعالیت بود با احساس نیاز و کمبود ماسک و اقلام بهداشتی شروع به برنامه ریزی و راه اندازی پویشی مردمی با عنوان طوفان همدلی نمود که با پیگیری های مختلف درنهایت از روز جمعه ۱۷ اسفند خط تولید موقتی ماسک بهداشتی درمانی در خانه جوانان اصفهان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در ابتدا با فراخوان اعضا و همکاری سمن های جوانان اصفهان با اختصاص یک کلاس از مجموعه خانه جوانان و با ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی خانگی شروع به تولید ماسک کردیم به زودی با هماهنگی های معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان توانستیم از ظرفیت دستگاه ها و نهاد های مسئول در حوزه تامین اقلام بهداشتی کشور ارتباط گیری کنیم و با تهیه سامانه و ساختاری به منظور فراگیری این پویش پشتیبان گروه های جهادی ،مردمی ، سازمان های مردم نهاد در استان های تهران و اصفهان شدیم.

مدیر خانه جوانان استان اصفهان افزود: با حمایت نهادهایی همچون وزارت ورزش و جوانان، قرارگاه جهادی عمار، سازمان بسیج سازندگی تهران، بنیاد علوی، سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان، بنیاد مستضعفان، مجمع جهادگران سپاه محمدرسول الله(ص)، بیمه ایران، مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، خیرین سلامت و .. خط تولید ملی و مردمی ماسک های درمانی به بهره برداری رسید.

مشارکت هیات‌های ورزشی و سمن های جوانان اصفهان در مقابله با کرونا

وی با اشاره به نحوه توزیع ماسک های تنفسی، تصریح کرد: ماسک های تنفسی تولیدی جهت ضدعفونی و استریل به دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت تحویل و پس از پروسه ی ضدعفونی در بیمارستان های کشور یا مناطق اولیت دار توزیع میگردد. مجموع کارگاه های شهر اصفهان روزانه ۶ هزار ماسک درمانی تولید و تا کنون بیش از ۵۰هزار ماسک از طرف سازمان های مردم نهاد جوانان به جامعه پزشکی کشور تحویل داده شده است.

ایزدی ادامه داد: از ۲۲ اسفند خط تولید ماسک های سه لایه و لباس های یکبار مصرف بیمارستانی راه اندازی شده و بیش از ۱۰۰۰ گان در شهر اصفهان تولید گردیده است.

مدیر خانه جوانان استان اصفهان گفت: هم اکنون بالغ بر ۵۰  سازمان مردم نهاد و گروه جهادی از اقصی نقاط کشور به این پویش پیوستند و توانستیم بخش کوچکی از نیاز ماسک و لباس یکبارمصرف بیمارستانی کشور را تامین کنیم خداراشاکریم که امروز پویش طوفان همدلی توانست به معنی واقعی کلمه، عنصر همدلی ایرانیان را بعد از ۳۱ سال از پایان جنگ تحمیلی با این حمله ی بیولوژیک به معرض نمایش بگذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز