نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان:

پرداخت وام به اصناف آسیب دیده ضرورت دارد

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۳:۰۲:۱۴
کد خبر: ۹۹۰۸۹۶
پرداخت وام به اصناف آسیب دیده ضرورت دارد
بعضی از کسبه به دلیل شرایط کشور نتوانستند کاسبی کنند و نیازمند وام هستند که بدون شک همه خیران در این راستا باید کمک کنند و از ظرفیت قرض‌الحسنه‌ها و بانک‌ها بهره جست، با پرداخت وام ۴ درصد آبرو و کرامت مردم حفظ می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ آیت‌الله طباطبایی نژاد در جلسه قرارگاه رزمایش مواسات مؤمنانه با اشاره به برخی از روایات درباره کمک و یاری به دیگران با عنوان مواسات اظهار داشت: این رزمایش، رزمایشی کاملاً اسلامی و مورد تأکید روایات است؛ این طرح با محوریت مساجد انجام و آمار افراد نیازمند توسط مساجد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بالاترین عبادت‌ها، انفاق است، افزود: بر اساس آیات قرآن کریم انسان هر کار خوبی را به قیامت ببرد، ده برابر پاداش می‌گیرد اما انفاق کردن در راه خدا هفتصد برابر و بیشتر پاداش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان عنوان کرد: هدف ائمه جمعه و جماعات و بسیج یکی است و همه قرار است از اقشار ضعیف جامعه حمایت کنند، امام علی (علیه‌السلام) در شب شهادت خود فرمودند که به فقرا برسید و پیوسته از آنان حمایت کنید.

وی گفت: بعضی از کسبه به دلیل شرایط کشور نتوانستند کاسبی کنند و نیازمند وام هستند که بدون شک همه خیران در این راستا باید کمک کنند و از ظرفیت قرض‌الحسنه‌ها و بانک‌ها بهره جست، با پرداخت وام ۴ درصد آبرو و کرامت مردم حفظ می‌شود و آنان می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر گیرند، همچنین در روایات اسلامی داریم که ثواب قرض دادن بیشتر از هدیه دادن است چراکه فردی که قرض می‌گیرد، تلاش می‌کند آن را بازگرداند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه هر یک از مساجد نیازمندان محله خود را شناسایی کنند، یادآور شد: حسابی برای دریافت کمک‌های مردمی به وسیله صداوسیما به اطلاع مردم می‌رسد، البته باید از تلاش‌ها و اقدامات خوب صداوسیما نیز تشکر کرد.

وی تصریح کرد: کشورهای مختلف برای تأمین کمترین امکانات بهداشتی و درمانی مشکل دارند و متأسفانه بیماران خود را در راهروی بیمارستان‌ها جای داده‌اند اما امروز به واسطه همدلی و همکاری همه مسئولان، مردم و خیران خدمات خوبی به بیماران ارائه می‌شود و این نشان می‌دهد که روح ایمان و معنویت در همه وجود دارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت خوب طلاب در مبارزه با ویروس کرونا ابراز کرد: حضور طلاب در میان مردم و در فعالیت‌های جهادی بار دیگر ثابت کرد که طلاب در کنار مردم هستند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند، آنان کار بسیار ارزشمندی را انجام داده‌اند و امیدوار هستیم همه ما از این امتحان الهی پیروز و سربلند بیرون بیایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز