تعیین میزان مساعدت به متقاضیان اخذ پروانه ساختمان و گواهی پایان کار

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۶:۴۹:۳۶
کد خبر: ۹۹۳۸۴۱
تعیین میزان مساعدت به متقاضیان اخذ پروانه ساختمان و گواهی پایان کار
با رای اعضای شورای شهر اصفهان میزان کمک و مساعدت به متقاضیان اخذ پروانه ساختمان و گواهی پایان کار در سال ۹۹ به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ با توجه به مشکلات و محدودیت‌های به وجود آمده برای شهروندان در پایان سال گذشته و به مناسبت حلول ماه مبارک و فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان، لایحه دوفوریتی کمک و مساعدت به متقاضیان اخذ پروانه ساختمان و گواهی پایان کار در یکصد و بیستمین حلسه علنی شورای شهر اصفهان مطرح و به تصویب رسید.

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان دلیل دو فوریتی بودن این لایحه را بلاتکلیفی برخی از شهروندان دانست و افزود: با تصویب هرچه سریع‌تر لایحه، پرداخت عوارض تعیین تکلیف شده و تا پایان سال به صورت پلکانی و نزولی این مساعدت‌ها پیش خواهد رفت.

پس از رای اعضای شورا به دو فوریت این لایحه، جدول مبالغ اهدایی در رابطه با افزایش محاسباتی مصوبات مربوط به سال ۹۹ صدور پروانه به شرح زیر اعلام شد:

به افرادی که تا ۱۵ خردادماه اقدام به پرداخت عوارض خود کنند، به میزان ۱۰۰ درصد مبلغ رشد ردیف دفترچه ارزش افزوده تجاری و تراکم مسکونی به آن‌ها اهداء خواهد شد.

این میزان اهداء از ۱۶ خردادماه تا ۱۵ تیرماه، ۵۰ درصد، از ۱۶ مردادماه تا ۱۵ مهرماه ۴۰ درصد، از ۱۶ مهرماه تا ۱۵ آذرماه ۳۰ درصد، از ۱۶ آذرماه تا ۱۵ بهمن‌ماه ۲۰ درصد و از ۱۶ بهمن‌ماه تا پایان سال ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۸ خواهد بود. این مساعدت‌ها مربوط به پرداخت نقدی است.

همچین بنابراین لایحه، عوارض عدم خلاف در پایان کار نیز اگر تا پایان خردادماه پرداخت شود، ۵۰ درصد قیمت تراکم مسکونی ارزش افزوده محاسبه به صورت ۲۰ دصد اهدایی نقدی و ۳۰ درصد اهدایی خواهد شد.

پرداخت تا پایان تیرماه، قیمت اهدایی را برای محاسبه ۴۰ درصد قرار خواهد داد که ۲۰ درصد آن اهدایی نقدی و ۲۰ درصد دیگر اهدایی خواهد بود.

طبق این لایحه، میزان اهداء در صورت پرداخت تا پایان مردادماه ۳۰ درصد (۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۱۰ درصد اهدایی) و در صورت پرداخت تا پایان شهریورماه ۲۵ درصد (۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۵ درصد اهدایی) خواهد بود.

میزان مساعدت‌ها منوط به تسویه حساب کامل نقدی و اقساطی است.

رئیس شورای شهر اصفهان پس از تصویب این لایحه، آن را انگیزه‌ای برای مشارکت شهروندان برای ادامه حیات مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: متقاضیان بنابر عادت شرطی شده بودند که پرداخت عوارض را به پایان سال موکول کنند اما با لایحه مصوب، این عادت تغییر کرده و افرادی که زودتر اقدام به پرداخت عوارض کنند، بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

وی اهداء درصدی از مبالغ عوارض عدم خلاف در پایان کار را نیز سبب‌ساز حل مشکلات موجود در خصوص ماده ۱۰۰ اعلام کرد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: از مدیران شهرداری می‌خواهیم که لایحه را با شفافیت لازم ابلاغ کنند تا جای هیچ تفسیری باقی نماند.

وی ادامه داد: به‌طور جدی خواهان آن هستیم که توافق در شهرداری منتفی شده و از بروز فساد در این رویه جلوگیری به عمل آیند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز برای اجرای این لایحه انجام شود تا شهروندان با آگاهی کامل از فرصت‌های پیش آمده استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز