صرفه جویی آب با احداث برج خشک هیبرید نیروگاه اصفهان

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۱:۰۵:۵۰
کد خبر: ۹۹۹۴۵۱
صرفه جویی آب با احداث برج خشک هیبرید نیروگاه اصفهان
با انتخاب محل جدید احداث برج خشک هیبرید نیروگاه اصفهان و آماده سازی محوطه نصب برج، آغاز و در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت:محل جدید نصب برج خنک کننده خشک هیبرید واحد بخاری مولد برق شماره پنج نیروگاه اصفهان با ظرفیت نامی 320 مگاوات، در بخش غربی مخازن مازوت نیروگاه با تایید مناسب بودن این محل توسط نمایندگان مشاور، شده است. 

 

  سعید محسنی ادامه داد: برکناری مخزن بزرگ ۲۲ میلیون لیتری آب و جابجایی مخزن ۲میلیون و۹۰۰هزار لیتری گازوییل، مجموعا به وزن ۶۰۰تن، بخشی از این اقدامات بوده است. این فعالیت ها ظرف سه ماه اخیر و همزمان با گسترش ویروس کرونا بوده انجام شده و پیمانکار این بخش و دستگاه نظارت و کارشناسان نیروگاه با دقت بسیار و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی این کار را به ثمر رسانده اند.

 

به گفته مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان ساخت برج خنک کننده خشک هیبریدی در نیروگاه اصفهان سالانه حدود 5 میلیون مترمکعب در مصرف آب، صرفه جویی خواهد داشت که طبعاٌ، آب صرفه جویی شده از این محل میتواند در بخش های دیگر مانند شرب، کشاورزی استفاده شود و از طرف دیگر با توجه به خشکسالی سال های اخیر میتواند امنیت تامین برق در نیروگاه اصفهان را تضمین نماید.

وی ادامه داد: اجرای این طرح مهم ملی در اوایل سال ۹۶ به پیمانکار ابلاغ شده است. بخشی از تاخیر پروژه به خاطر مکان احداث، دارای فراز و نشیب هایی بوده که انتخاب مکان جدید و آماده سازی زمین آن می تواند تحول و عطفی در شروع و پیشرفت پروژه باشد.

سعیدمحسنی، ابراز امیدواری کرد با مساعدت و حمایت مسئولان و جدیت پیمانکار که بخشی از پیش پرداخت را هم دریافت نموده هرچه زودتر شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح باشیم.                                                                                                                                                                                    نیروگاه بخاری اصفهان با 835 مگاوات ظرفیت اسمی تولید برق، در صورت تامین آب و سوخت مورد نیاز، می تواند در اکثر فصول سال معادل نیاز کل کلان شهر اصفهان برق تولید کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز