سازمان بین‌المللی کار هشدار می‌دهد؛

تنفس میلیون‌ها شغل در جهان به شماره افتاد/ خطری عظیمی در کمین ۴۳۶ میلیون کسب‌و‌کار

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۰۵:۲۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۰۷۰۷
تنفس میلیون‌ها شغل در جهان به شماره افتاد/ خطری عظیمی در کمین ۴۳۶ میلیون کسب‌و‌کار
سازمان بین‌المللی کار در گزارشی از گسترش تاثیر کووید19 بر مشاغل جهان خبر و نسبت به پیامدهای منفی آن، هشدار می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ آخرین داده‌های سازمان بین‌المللی کار درباره تاثیر کووید19 بر بازار کار حکایت از اثر ویرانگر این پدیده بر معیشت کارگران و خسارات صدها میلیونی، برای کسب‌و‌کارها در سراسر جهان دارد.

در همین راستا سازمان بین‌المللی کار هشدار می‌دهد: کاهش شدید و مستمر ساعات کاری در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس به این معناست که معیشت 1.6 میلیارد کارگر در شرایط خطر قرار گرفته است، این رقم برابر با نیمی از نیروی کار جهان است.

این سازمان می‌افزاید: پیش‌بینی می‌شود کاهش شمار ساعات کاری در نیمه دوم سال جاری میلادی بسیار بدتر از آنچه که پیش از این پیش‌بینی می‌شد، باشد. پیش‌بینی می‌شود 10.5درصد از مشاغل جهان از بین برود این رقم برابر با 305 شغل تمام‌وقت است.

سازمان بین‌المللی کار همچنین در تشریح زوال مشاغل به تفکیک جغرافیا می‌گوید: قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی با کاهش 12.4 درصدی ساعات شغلی در فصل دوم سال جاری میلادی در مقایسه با سطوح پیش از بحران رو‌به‌رو شدند. این کاهش برای اروپا و آسیا 11.8درصد و برای سایر نقاط جهان 9.5درصد بود.

در سراسر جهان بیش از 436 میلیون کسب و کار در خطر شدید قرار گرفته‌اند، این کسب و کارها در بخش های اقتصادی قرار دارند که بیشترین ضربات را از بیماری متحمل شده‌اند. 232 میلیون مورد از آنها در عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، 111میلیون در تولید، 51میلیون در خوراک و مسکن و 42میلیون در مشاور املاک و امور تجاری فعال هستند.  

در همین راستا سازمان بین‌المللی کار تقاضای اقدامات فوری و هدفمند برای حمایت کارگران، مشاغل و به ویژه مشاغل کوچکی دارد که به صورت غیررسمی کار می‌کنند و آسیب‌پذیری، بیشتری دارند.

گای رایدر، مدیرکل سازمان بین‌المللی کار، در این باره می‌گوید: برای بسیاری از کارگران از دست دادن درآمد به معنای نبودن غذا و امنیت و از بین رفتن آینده است. تنفس میلیون‌ها شغل در جهان به شماره افتاده و اگر کمکی به آنها نشود، جان می‌سپارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز