سهم ایمیدرو از معدن و صنایع معدنی ایران چقدر است؟

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۰۵:۰۶:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۰۸۴۸
سهم ایمیدرو از معدن و صنایع معدنی ایران چقدر است؟
از مجموعه طرح‌های معدنی و صنایع معدنی کشور نزدیک به 30 مورد در اختیار ایمیدرو در جایگاه ارگان دولتی فعال در زمینه معادن و صنایع معدنی کشور است. در این بین، طرح‌هایی نیز هستند که هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده و چندین سالی است معلق مانده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بنا بر داده‌های منتشرشده در وب‌سایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، این سازمان از مجموع طرح‌های معدنی و صنایع معدنی کشور، عهده‌دار 4 طرح معدنی و 14  طرح صنایع معدنی است.

استخراج از زرند تا دابولا

از جمله معادنی که استخراج آنها در اختیار ایمیدرو است، معدن زغالسنگ خمرود در شهرستان زرند است که از آن زغال خام بیرون کشیده می‌شود. ایمیدرو همچنین از معدن زغال‌سنگ پرورده در شهرستان طبس زغال خام و از معدن گل‌گهر در سیرجان، سنگ آهن استخراج می‌کند. این سازمان همچنین استخراج یک معدن بوکسیت را در منطقه دابولا در کشور گینه در اختیار دارد که فعلا در حالت تعلیق قرار گرفته است.

صنایع معدنی پربارتر از معدن

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در صنایع معدنی از شمار بیشتر و متنوع‌تر پروژه‌ها برخوردار است. این سازمان در پالایشگاه تولید آلومینا در شهرستان پارسیان آلومینای متالوژیکی، فولاد سفیددشت در شهرستانی به همین نام شمش فولادی اسلب، فولاد شادگان در شهرستان شادگان بیلت و بلوم، فولاد میانه در شهرستان میانه شمش فولادی بیلت و بلوم، فولاد بافت در شهرستان بافت آهن اسفنجی، بریکت و گندله، کارخانه پترولیوم کک در منطقه آزاد اقتصادی اروند کک سوزنی و کک اسفنجی کلسینه، احیای مستقیم بیجار در روستای زاغه بریکت گرم آهن اسفنجی، ذوب و ریخته‌گری قروه در روستای شیخ اسلب، گهر فرزانگان خرامه در شهرستان خرامه گندله اکسیدی، نوین الکترود اردکان در شهرستان اردکان الکترود گرافیتی مورد نیاز کوره‌های قوس الکتریکی، کارخانه تولید کاغذ از کربنات در شهرستان الیگودرز کاغذ سنگی، کارخانه سنگبری آذربایجان سنگ اسلب و تایل ساختمانی تولید می‌کنند.

ایمیدرو همچنین در واحد شمش آلومینیوم جاجرم در شهرستانی به همین نام شمش آلومینیوم تولید می‌کند و در شهرستان سراب، طرح تولید پودر آلومینا از نفلین سینیت و تولید سیمان و نمک‌های کربناته را در اختیار دارد.

طرح تولید الکترود گرافیتی در اردکان نیز از جمله طرح‌هایی است که چند سال گذشته را در تعلیق به سر برده و هنوز بهره‌برداری از آن آغاز نشده است.

 

Untitled

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز