رئیس سازمان برنامه و بودجه برای افتتاح مسکن محرومین وارد زاهدان شد

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۰:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۶۸۵۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه برای افتتاح مسکن محرومین وارد زاهدان شد
معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز( سه شنبه 6 خرداد ماه) به منظور بازدید از طرح های عمرانی و افتتاح مسکن وارد زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و ودجه کشور، دکتر نوبخت در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شماری از مسوولان این استان قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری به منظور بازدید از راه آهن چابهار - زاهدان وارد زاهدان شد.

وی همچنین به منظور افتتاح چندین مسکن محرومین به ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد.دکتر نوبخت در این سفر سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نوبخت را همراهی می‌کند.

 پروژه راه آهن چابهار- زاهدان -سرخس یکی از طرح‌های مهم ملی درحال اجرا در سیستان وبلوچستان است که تکمیل و راه‌اندازی آن تحولات چشمگیری در ارتباطات تجاری کشورهای مختلف و توسعه و پیشرفت استان‌های جنوب شرق کشور ایجاد می‌کند.خط ریلی چابهار - سرخس به صورت یک خطه و برای جابجایی کالا و مسافر در حال ساخت است. 

این خط ریلی ۹۰ درصد برای جابجایی کالا و حدود ۱۰ درصد برای مسافر پیش بینی شده است. 

مسیر اصلی این خط ریلی از چابهار به زاهدان به طول ٦١٠ کیلومتر سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد اما از سال ۱۳۹۲ به طور جدی درحال اجراست. 

این خط ریلی از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار آغاز و با عبور از شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل شده و پس از آن برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه به سرخس متصل می‌شود. 

از اهداف اصلی این خط ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر تجاری، ترانزیتی، اقتصادی و گردشگری چابهار به شبکه ریلی کشور و کشورهای آسیای میانه، کمک به توسعه سواحل مکران، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد است. 

راه ‌آهن چابهار- زاهدان- میلک - سرخس به عنوان اصلی ترین اولویت زیرساختی شرق کشور علاوه‌ بر کسب منافع ملی حاصل از درآمدهای ترانزیتی، تاثیر مستقیمی بر اشتغالزایی و پیشرفت اقتصادی این نقطه از ایران اسلامی خواهد داشت. 

ایجاد زیرساخت ریلی سبب می شود تا دسترسی به معادن و بهره‌برداری از آن‌ها مقرون به صرفه شود و از این طریق مقدمات لازم برای سرمایه گذاری برای فعالسازی ظرفیت معادن غنی شرق کشور فراهم شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید هوایی ازطرح راه آهن زاهدان-خاش-ایرانشهر، در جریان پیشرفت‌ این پروژه‌ها قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز