رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران:

دستورالعمل ورود موقت کالا با محوریت رفع تعهدات ارزی ابلاغ می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۲:۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۹۰۹۳
دستورالعمل ورود موقت کالا با محوریت رفع تعهدات ارزی ابلاغ می‌شود
رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست مجازی بررسی آخرین تحولات تجاری و توسعه صادرات در دوران پساکرونا با هیات نمایندگان اتاق اصفهان، از ابلاغ دستورالعمل ورود موقت کالا با محوریت تسهیل و رفع تعهدات ارزی طی هفته آینده توسط معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، حمید زادبوم، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: بر اساس این دستورالعمل مقرر شده است، صادرکننده صرفاً به میزان ارزش‌افزوده کالای صادراتی تعهد ارزی نزد بانک مرکزی داشته باشد.

حمید زادبوم در نشست مجازی بررسی آخرین تحولات تجاری و توسعه صادرات در دوران پساکرونا با اتاق اصفهان افزود: شرایط صندوق ضمانت صادرات در سال جاری به‌مراتب بهتر از سال قبل است و در قالب بسته حمایتی صادرات در دو بخش تسهیلات ریالی و مشوق‌های صادراتی از صادرکنندگان حمایت جدی خواهد کرد.

او نیازهای ارزی کشور را برای توسعه صادرات الزامی دانست و تصریح کرد: برای تحقق این هم، نیاز است واردات غیرضروری محدود شود که این موضوع بحمدالله در حال انجام است.

زادبوم در پاسخ به ایجاد میزهای مشترک در کشورهای همسایه گفت: ایجاد این میزها مستلزم هماهنگی با امور بین‌الملل اتاق ایران است زیرا اتاق ایران حضور اتاق‌های مشترک را در این خصوص مدنظر دارد لیکن سایر اتاق‌ها هم می‌توانند در این مورد نقش‌آفرینی و مشارکت فعال داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز