مدیر کل ایمنی سازمان بنادر اعلام کرد؛

آب و هوا برای یافتن مفقودین حادثه نامساعد است/ امکان استفاده از هلیکوپتر فعلا وجود ندارد/ فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد

۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۳:۰۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۱۰۸۲
آب و هوا برای یافتن مفقودین حادثه نامساعد است/ امکان استفاده از هلیکوپتر فعلا وجود ندارد/ فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد
مدیر کل ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه جست و جو توسط تیم مشترک ایران و عراق علی‌رغم وزش شدید باد ادامه دارد، گفت: با توجه به ساعت وقوع حادثه هیچ فیلمی از این سانحه وجود ندارد و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

"نادر پسنده"، مدیر کل ایمنی سازمان بنادر و دریانوردی، در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص حادثه منحر به غرق کشتی ایرانی نزدیکی عراق اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب گذشته کشتی بهبهان، از شناورهای تجاری فلزی با طرفیت کمتر از ۵۰۰ و با محموله سرامیک، در مسیر بندر خرمشهر به سمت عراق و حوالی ام‌القصر نزدیک کانال خور عبدالله در آب‌های کشور عراق دچار حادثه منجر به غرق شد.

او افزود: این شناور ۷ خدمه داشت که ۴ نفر آن‌ها نجات یافته، یک نفر غرق شده و دو نفر مفقودی داشته‌است.

پسنده گفت: هم اکنون ۴ نجات یافته و پیکر یک فوتی در ام‌القصر عراق بوده و هماهنگی برای بازگشت آن‌ها به کشور در حال انجام است.

او تاکید کرد: با هماهنگی‌های سیاسی و منطقه‌ای بین دو کشور عراق و ایران، تیم مشترک جست جو و نجات ایران و عراق علی‌رغم شرایط نامناسب جوی و وزش شدید باد در منطقه در حال تجسس برای یافتن مفقودین است.

پسنده خاطر نشان کرد: از ابتدای صبح امروز تیم بررسی سانحه تشکیل شده که بعد از بررسی، علت و چگونگی بروز سانحه را اعلام می‌کنند.

به گفته مدیر کل ایمنی سازمان بنادر، در حال حاضر اولویت اول پیگیری و یافتن مفقودین حادثه است.

پسنده افزود: به علت بدی آب و هوا استفاده از خدمات پروازی و هلیکوپتر با محدودیت مواجه است اما سعی می‌کنیم به محض مساعد شدن هوا از این خدمات برای تسریع در یافتن دو نفر مفقودین سانحه استفاده کنیم.

او تاکید کرد: با توجه به ساعت سانحه و منطقه هیچ‌گونه فیلمی از این حادثه وجود ندارد و هیچکدام از فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی که به این سانحه نسبت داده می‌شود صحیح نیست و بعد از دریافت اطلاعات بیشتر، خبررسانی انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز