رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت:

وزارت صمت ۴ استراتژی برای تولید دنبال می‌کند

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۲:۲۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۵۲۴۸
وزارت صمت ۴ استراتژی برای تولید دنبال می‌کند
رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت در خصوص نقش صنعت ماشین سازی و تجهیزات تولید در توسعه کشور گفت: تولید، صادرات، تنظیم بازار و ساخت داخل ۴ استراتژی مهم وزارت صمت برای رونق و جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، محمد مهدی هادوی، رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، در اولین کنفرانس بین المللی لوله های پلی اولفینی، گفت: تولید یعنی رساندن مواد اولیه به محصول نهایی که شامل نرم افزارهای فنی، نیروی انسانی و تکنولوژی پیشرفته هم می‌شود. تولید را می‌توان از علم تا ثروت یا از مواد اولیه به محصول هم تعبیر کرد.

هادوی خاطر نشان کرد: در این زمینه ۴ مشکل و نقیصه وجود دارد که مهم ترین آن تامین مواد اولیه است که یا در دسترس نیست یا با قیمت های بالاتر وجود دارد.

او افزود: نقدینگی، تامین مالی و بازار فروش از دیگر چالش‌های این بخش است.

هادوی با اشاره به اینکه مواد اولیه اولویت اول تامین ارز برای تولید کنندگان است، گفت: نقدینگی و تامین مالی هم مباحثی است که وزارت صمت با بانک مرکزی در ارتباط و رایزنی در این خصوص، است.

معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد: بحث بازار یا فروش محصول، دیگر مشکل این حوزه است، بسیاری از تولید کنندگان چون بازار فروش تضمین شده ای ندارند به مشکل بر می خورند.

او با بیان اینکه صادرات استراتژی دوم وزارت صمت است، توضیح داد: به صادرات به عنوان تحریک تقاضا و تامین ارز نگاه می شود. در کنار صادرات مدیریت واردات نیز مطرح است. سیاست ما در حقیقت صادرات و محدودیت واردات برای تضمین بازار تولید کنندگان است.

هادوی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر گشایش هایی با کشورهای همسایه و اوراسیا برای تضمین بازار صادراتی صورت گرفته، خاطر نشان کرد: وزارت صمت به دنبال فضای باز برای صادرات است اما باید به محدودیت ها هم، توجه کنیم.

او تاکید کرد: تنظیم بازار در بحث کالاهای اساسی، استراتژی دوم وزارت صمت است. ما باید بتوانیم ضمانت را برای مردم داشته باشیم تا بتوانیم بازار را کنترل کنیم.

هادوی گفت: بورس هم در کنار تتظیم بازار می تواند یک فضای رقابتی و تشویق مردم به سرمایه گذاری ایجاد کند.

او با شاره به اینکه استراتژی چهارم، استراتژی ساخت داخل است که وزارت صمت سیاست‌هایی برای تعمیق ساخت داخل دنبال می کند، گفت: سیاست ساخت داخل تنها سیاست موضعی ایران نیست بلکه هر کشوری این موضوع را با حساسیت دنبال می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز