رئیس بخش مطالعات دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی:

تولید محصولات پتروشیمی در سال ۹۸ حدود ۸۰ درصد ظرفیت اسمی بود

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۴:۰۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۵۳۴۲
تولید محصولات پتروشیمی در سال ۹۸ حدود ۸۰ درصد ظرفیت اسمی بود
رئیس بخش مطالعات دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: ۵۵.۴ میلیون تن توسط ۵۴ شرکت پتروشیمی در سال ۹۸ تولید شده است که حدود ۸۰ درصد ظرفیت اسمی پتروشیمی‌ها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، محمودی، رئیس بخش مطالعات دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، در اولین کنفرانس بین المللی لوله های پلی اولفینی گفت: فعالیت های تنظیم بازار، مطالعات و پشتیبانی توسط دفتر صنایع تکمیلی پتروشیمی صورت می گیرد که مهم ترین آن ها فعالیت های قیمت گذاری، کنترل عرضه و تقاضا در راستای تنظیم بازار است.

او ادامه داد: قیمت گذاری محصولات پتروشیمی از طریق بررسی قیمت های بین المللی و محاسبه آن با ارز نیمایی اعلام می شود.

محمودی با اشاره به مسائلی که در بازار محصولات پتروشیمی وجود دارد، گفت: اگر رقابت بالایی در بورس کالا برای محصولات پتروشیمی صورت بگیرد، دلایل آن بررسی شده و تلاش می شود که چنین مسائلی رفع شود.

او در خصوص مدیریت عرضه در بازار نیز گفت: برای عرضه محصولات پتروشیمی ها کف عرضه تعیین می شود و واحدهای پتروشیمی باید به این کف عرضه پایبند باشند.

محمودی افزود: اقدام دیگری که در راستای کنترل عرضه انجام می شود این است که صادرات پتروشیمی ها کنترل می شود و این مجتمع ها در ابتدا باید بازار داخل را تامین کنند.

رئیس بخش مطالعات دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی ادامه داد: همچنین ارتباط مطلوبی با مدیریت تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی برقرار است و اگر نیاز بالایی به گرید خاصی وجود داشته باشد، زمینه های تولید آن ایجاد می شود.

محمودی تصریح کرد: در بخش کنترل تقاضا، بازار به طور مستمر صورت می گیرد و رقابت ها بررسی می شوند. علاوه بر این طرح افق و برنامه ای برای گرید بندی شرکت های مصرف کننده در حال اجرا است و اجرایی شدن این طرح ها می تواند قدم مناسبی برای کنترل تقاضا باشد.

رئیس بخش مطالعات دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در خاتمه اظهار کرد: همچنین در راستای مدیریت بازار اقداماتی برای ایجاد ارتباطات مستمر با تشکل های مرتبط صورت می گیرد که شناخت بهتری نسبت به فرایندهای موجود در بازار ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز