مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر:

وزارت صمت اجاره صادرات آهن اسفنجی را نمی‌دهد/ در ۴ ماه گذشته به سختی ۶۰هزار تن صادر کردیم

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۵:۵۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۲۱۹۲
اقدام وزارت صمت در تشدید محدودیت صادرات محصولات پایین دست زنجیره فولاد، به کاهش بیش از 90درصدی صادرات آهن اسفنجی در سال جاری انجامیده، اتفاقی که تولیدکنندگان این محصول را با کمبود شدید ارز رو به رو کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرگزاری برنا، صادرات آهن اسفنجی به عنوان محصول پایین دست شمش فولاد در 3 ماه نخست سال جاری 91 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. این کاهش در حالی رخ داده که تولید در بهار امسال بیش از 8میلیون تن بوده و در مقایسه با بهار سال گذشته 12درصد رشد داشته است.

تولیدکنندگان می‌گویند وزارت صمت مانع صادرات است در شرایطی که تولیدکنندگان آهن اسفنجی، نیاز شدید به ارز برای پیشبرد پروژه‌های خود دارند.

«محمد محیاپور»، مدیر عامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، در توضیح بیشتر در این باره به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: وزارت صمت اجازه صدور آهن اسفنجی را نمی‌دهد.

او افزود: تقاضا برای محصول در بازار خارجی وجود دارد، اما اولویت وزارتخانه بر مصرف داخل است، در نتیجه اعمال این محدودیت، در 4 ماهی که از سال سپری شده به سختی توانسته‌ایم، 60هزار تن صادر کنیم.

او اضافه کرد: این محدودیت در حالی وضع شده که ما برای تامین قطعات و سایر اقتضائات پروژه‌ها نیاز شدید به ارز داریم اما نمی‌توانیم صادر کنیم و مجبوریم، تنها محصول را به بازار داخلی عرضه کنیم.  2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز