گزارش روز؛

پیش بینی روند آینده بازار بورس/ رشد بورس در سایه افزایش قیمت دلار

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۵:۲۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۵۷۱۳
پیش بینی روند آینده بازار بورس/ رشد بورس در سایه افزایش قیمت دلار
با توجه به نحوه و شرایط معاملات بازار قیمت سهام شرکت‌های بنیادی به دلیل احساسات و محرک‌های، منفی شده است و انتظار می‌رود بازار در هفته آینده روند متعادل تری داشته باشد و در اواسط مهرماه پس از مشخص شدن سود و زیان شرکت ها و با توجه به افزایش نرخ دلار نیمایی، قیمت سهام شرکت های صادرات محور، رشد بالاتری خواهند داشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، انتظار رشد پر شتاب بورس باعث شد سهامداران خرد بدون توجه به سودآوری و عملکرد شرکت های بورسی و بر مبنای رشد قیمت سهام، اقدام به سرمایه گذاری کنند. همچنین شایعات مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی باعث ایجاد صف های هیجانی خرید برای شرکت هایی شد که عملکرد مناسبی نداشتند و یا تجدید ارزیابی دارایی ها، تاثیر چندانی بر جریان‌ نقدی عملیاتی آنها نداشت.

 با توجه با اینکه گزارش های عملکرد نیمه نخست سال شرکت های بورسی در پایان شهریور منتشر می شود، عملا ارزش سهام شرکت ها مشخص خواهد شد و سهام شرکت های سود‌آور، شروع به رشد می کند. همچنین با توجه به افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت های جهانی کامودیتی‌ها و فلزات و ثبات نرخ سود سپرده‌ها بانکی، شرکت هایی از این عوامل تاثیر پذیر هستند، می‌توانند سود مناسبی ایجاد کنند.

همچنین با توجه به نحوه و شرایط معاملات بازار، قیمت سهام شرکت‌های بنیادی به دلیل احساسات و محرک‌های، منفی شده است و انتظار می‌رود بازار در هفته آینده روند متعادل تری داشته باشد. این تعادل تا پایان شهریور ادامه خواهد یافت و در اواسط مهرماه پس از مشخص شدن سود و زیان شرکت ها و با توجه به افزایش دلار نیمایی، قیمت سهام شرکت های صادرات محور، رشد بالاتری خواهند داشت.

همچنین حمایت موثر دولت و حقوقی‌های بازار سهام در این شرایط می‌تواند مفید واقع شود. البته بازارگردانی و حمایت از سهام باید همسو با سیاست‌های اقتصادی باشد و نباید به صورتی باشد که شرایط خروج بیش‌تر سرمایه از بازار سهام را فراهم کند و باعث ایجاد تقاضای هیجانی در سایر بازارهای موازی، شود. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز