رشد ۴۳ درصدی گشت‌های مشترک تعزیرات

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۵:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۴۹۴۶
رشد ۴۳ درصدی گشت‌های مشترک تعزیرات
رئیس سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکنندگان گفت:گشت‌های مشترک تعزیرات در شش ماهه نخست امسال, ۴۳ درصد و گشت‌های عادی, ۱۰ درصد در مقایسه با شش ماه سال قبل، رشد داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از صدا وسیما، عباس تابش در نشست سازمان‌های نظارتی در وزارت صمت با اشاره به اینکه تعداد گشت‌ها در سال ۹۸ نیز در مقایسه با سال قبل آن, ۱۷ درصد داشته، افزود: این رشد بازرسی ها، بدون هیچگونه افزایش بودجه، نیرو و نیاز‌های لجستیکی ایجاد شده است. 


معاون وزیر صمت با اعلام اینکه با وجود افزایش بازرسی ها، مردم احساس رضایت ندارند، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم برای اثر گذاری بیشتر، گشت‌های تعزیرات را از کف بازار به سمت مبادی ورود کالا و تولیدی‌ها متمرکز کنیم تا تاثیر بیشتری دارند.


آقای تابش با تاکید براینکه باید برای حل مشکل، کل زنجیره اقتصاد و تولید را در نظر بگیریم، اضافه کرد: باید بررسی کنیم برای هر کالا، نیاز واقعی کشور چه میزان بوده و ارز چه مقدار تامین، و وارد کشور یا تولید شده است، و بعد دید چه مشکلی در شبکه توزیع وجود دارد.


وی گفت: تلاش می‌کینم با تسریع روند رسیدگی به تخلفات و رفع برخی محدودیت‌ها همچون عدم اجازه صدور حکم برای تخلفات بالای ۳ میلیارد تومان درمحل، اثر بخشی بازرسی‌های تعزیرات برای هموطنان محسوس‌تر شود.


رئیس سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکنندگان درخصوص قیمت گذاری تخم مرغ با اعلام اینکه وزیر جهاد کشاورزی پس از بررسی با کارشناسان، قیمت هر کیلو تخم مرغ را ۱۲ هزار تومان تعیین مدیریتی کرد افزود: فرمول تعیین قیمت‌های مدیریتی، به سازمان حمایت ارسال نمی‌شود. 


آقای تابش در پایان با اعلام اینکه سازمان حمایت به عنوان تنها مرجع کارشناسی قیمت در کشور، اظهار نظر‌های خود را براساس مستندات اعلام می‌کند، گفت: جواب همه درخواست‌های تعیین قیمت هموطنان به شرطی که مکتوب و مستند باشد، ظرف ۴۸ ساعت رسیدگی و اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز