بورس امروز ۱۲ آبان ۹۹/ ریزش ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۲:۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۱۹۱۵
بورس امروز ۱۲ آبان ۹۹/ ریزش ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس
بازار بورس امروز نیز در ادامه روند نزولی خود با ریزشی 15 هزار واحدی همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 15 هزار و 323 واحد افت به عدد یک میلیون و 264 هزار و 539 واحدی رسید.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار نیز با کاهش 26016 واحدی معادل 1.99 درصد به رقم یک میلیون و 279 هزار و 882 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 282 واحدی به رقم 15 هزار و 984 واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 4007 واحدی معادل 1.20 درصد به رقم 330 هزار و 710 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 2228 واحدی معادل 0.59 درصد، عدد 372 هزار و 710 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 1459 واحدی به رقم 244 هزار و 117 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 19957 واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 719 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 9220 واحد کاهش به رقم 878 هزار و 405 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 38756 واحد کاهش همراه بود و عدد 2 میلیون و 738 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بورس تهران، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین کاهش را داشت و با افت 4877 واحدی، تاثیری زیادی در قرمز شدن شاخص کل بورس داشت. پس از این نماد نیز، شپنا، شتران، شبندر و اخابر به عنوان نمادهای اثرگذار بر کاهش شاخص کل معرفی شدند.

در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، نوری، جم پیلن، پاکشو و رانفور با بیشترین افزایش افزایش، تاثیر مثبت را در برآورد نماگر بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز هفته، معامله‌گران بورس  5 هزار و 835 میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب 616 هزار و 23 نوبت معامله و به ارزش 46 هزار و 40 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای حتوکا (حمل‌ونقل‌توکا)، جم پیلن (پلی پروپیلن جم - جم پیلن)، خاهن (آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران)، کپارس (کاشی‌ پارس) و زمگسا (کشاورزی‌ ودامپروی‌ مگسال) بود و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی فاراک (ماشین‌ سازی‌ اراک)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، ثاخت (بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و وخارزم (سرمایه گذاری خوارزمی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

روند معاملات امروز نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی  خودرو، خساپا، سیتا، فولاد، غزر، فملی، وبملت و امین به عنوان  پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.

نمادهای معاملاتی ولپارس، پارند، کدما، خودرو، فنورد، فملی و فولاد با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، کسعدی، حکشتی، ثشاهد، شپنا، وساپا و خکمک بیشترین حجم عرضه را داشتند.

در سومین روز هفته، اکثر شاخص های صنعت به جز شاخص ذغال سنگ، با کاهش همراه شدند. به گونه ای که شاخص صنایع دستگاه های برقی، زراعت، محصولات کاغذ، فراورده نفتی، فراورده نفتی، وسایل ارتباطی و اطلاعات و ارتباطات با کاهش مواجه شدند.

ریزش بازار در حالی اتفاق افتاده است که بازار مدتی است در حالت رکود به سر می برد و پیش بینی می شود که با ادامه رکود، وضعیت ریزشی بازار با جریانی کند تر ادامه پیدا کند.

این در حالی است که خروج نقدینگی تا حدودی کاهش پیدا کرده است و به نظر می رسد که بازار در انتظار یک تحرک بنیادین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز