بورس امروز ۵ آذر ۹۹ / پایان سبز بورس

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۲:۵۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۳۵۰۵
بورس امروز ۵ آذر ۹۹  /  پایان سبز بورس
شاخص کل بورس صبح امروز روند نزولی داشت که در نیمه دوم به دلیل افزایش تقاضا بازار با رشد 0.74 درصدی به رقم یک میلیون و 367 هزار و 169 واحدی رسید

به گزارش برنا، شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز به دلیل افزایش عرضه نماد‌های شاخص ساز با افت 6 هزار واحدی همراه شد که در ادامه معاملات با افزایش تقاضا بازار با رشد بیش از 10 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 367 هزار و 169 واحدی رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز 4551 واحد رشد کرده و به رقم 395 هزار و 129 واحد رسید.

در معاملات امروز شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2980 واحدی به رقم 258 هزار و 737 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 18690 واحد رشد داشت و رقم یک میلیون و 872 هزار واحد را ثبت کرد.

ارزش بازار نیز به بیش از 5 میلیون و 353 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین شاخص بازار اول با 11409 واحد رشد به رقم یک میلیون و 10 هزار واحدی رسید و شاخص بازار دوم نیز، با رشد 5602 واحدی  رقم 2 میلیون و 729 هزار واحدی را ثبت کرد.

نماد شستا نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فملی، فولاد ، شپنا، شتران، وتجارت و فخوز نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. نمادهای شستا، خودرو، شپنا، وتجارت، خساپا، فملی و شبندر از پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین نمادهای شستا، شپنا، وتجارت، دارایکم، خودرو و فملی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهادار از آن خود کردند.

با توجه به کاهش قیمت ارز و ثابت نسبی قیمت آن در بازه 25 تا 26 هزار تومانی و کاهش قیمت ها در بازارهای دیگر می توان انتظار داشت سرمایه‌گذارن مجدد به بازار بورس بازگردند و روند رو به رشد شاخص بورس در روزهای گذشته نشان از ادامه‌دار بودن رونق بازار است.

در زمانی که بورس بر مدار اصلاح قرار داشت، بازارهای موازی رو به رشد بودند و پیش بینی می‌شود در بلند مدت بازار بورس نیز خود را بازارهای دارایی همتراز کند و عقب ماندگی خود را در این مدت جبران کند. همچنین در آینده با اعمال مالیات‌هایی بر بازارهای مسکن و خودرو انتظار می‌رود نقدینگی به سمت بورس حرکت کند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 252 واحد افزایش یافته و به رقم 16 هزار و 951 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 153 هزارمیلیارد تومان رسید. نمادهای وسپهر، بپیوند، دی، پیزد، شاروم، وپویا و بگیلان از پر تراکنش های بازار بودند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز