یک فعال بازار سرمایه؛

عرضه‌های اولیه شادابی را به بازار بورس باز می‌گرداند/ شاخص بورس تا پایان سال مرزهای جدیدی را در می نوردد

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۲۰۲
عرضه‌های اولیه شادابی را به بازار بورس باز می‌گرداند/  شاخص بورس تا پایان سال مرزهای جدیدی را در می نوردد
قابل پیش بینی بود که از اواخر آبان ماه بازار روندی سعودی پیدا کند و این مورد در آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت

به گزارش برنا، از ابتدای هفته اخبار خوب اقتصادی در حال انتشار است. ارز ، سکه و طلا از رونق افتاده و زمزمه های کاهش قیمت مسکن نیز به گوش می رسد. خروج سرمایه از بازارهای ذکر شده و هدایت آن به بازار سرمایه می تواند بر میزان معاملات در این حوزه بی افزاید و موجب پویا شدن بازار گردد. البته به نظر می رسد زمانی بازار سرمایه و به ثبات و سود دهی واقعی خواهد رسید که تحریم های ایالات متحده برداشته شده و شرکت های صادرات محور بتوانند محصولات خود را صادر کنند.

مصطفی صفاری کارشناس بورس در ارتباط با عرضه سهام اولیه  در بورس  و آثار آن بر بازار سرمایه به برنا گفت: عرضه های اولیه در شرایطی که بورس با نوعی رکود روبرو است، موجب  بازگشت شادابی به بازار سرمایه خواهد شد. البته باید دقت کرد شرکت ها بعد از جذب سرمایه از این طریق منابع حاصل را از بازار خارج نکنند. به عبارت بهتر خروج پول از بازار باید بعد از اعمال بازار گردانی صورت گیرد. در غیر این صورت  هر آنچه از طریق عرضه های اولیه  به بازار سرمایه جذب می شود، از این بازار خارج خواهد شد.

 صفاری در ارتباط با عرضه های اولیه در هفته های جاری گفت: نباید اثرگذاری این عرضه ها را در شاخص کل ملاکی برای شکوفایی بازار سرمایه دانست. اکنون حجم نقد شوندگی بازار بالا رفته است و میزان آن به 20 هزار میلیارد تومان رسیده. در چنین شرایطی باید بر میزان عرضه های اولیه افزود؛ زیرا سایر بازار ها در رکود قرار گرفته اند.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت:  قابل پیش بینی بود که از اواخر آبان ماه بازار روندی سعودی پیدا کند و این مورد در آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت. در شرایط فعلی باید به افزایش سرمایه و عرضه های اولیه دامن زد. در چنین شرایطی مدیریت سرمایه جذب شده به بازار سرمایه از اهمیت زیادی برخودار است.

 صفاری تاکید کرد: برخی اعتقاد دارند عرضه های اولیه موجب کاهش حجم نقدینگی سرگردان در بازار می شود. در حالی که اینگونه نیست و در نهایت میزانی از نقدینگی به سمت بازار سرمایه حرکت خواهد کرد. بورس ایران برگرفته از هیجانات سیاسی حرکت می کند و این مورد موجب بهبود روند بازار سرمایه است.

 مصطفی صفاری در  پایان گفت: برآورد این است  که شاخص بازار تا پایان سال  مرزهای جدیدی می پیماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز