سردرگمی بازار خودرو به دلیل نوسان قیمت در تعطیلات کرونایی

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۸۰۹
سردرگمی بازار خودرو به دلیل نوسان قیمت در تعطیلات کرونایی
تعطیلی 2 هفته‌ای بازار خودرو شرایطی را فراهم کرد که بیشتر معاملات خودرو توسط دلالان و در فضای مجازی انجام شود، طی این مدت روند کاهشی قیمت‌ها با نوسان بالایی همراه بود و به همین دلیل پس از گذشت سه روز از آغاز فعالیت بازار هنوز قیمت مشخصی برای خودرو اعلام نمی شود.

به گزارش برنا، تعطیلی 2 هفته‌ای بازار خودرو شرایطی را فراهم کرد که بیشتر معاملات خودرو توسط دلالان و در فضای مجازی انجام شود و طی این مدت قیمت خودروها  در بازار با نوسان بالای همراه بود و به همین دلیل پس از گذشت سه روز از آغاز فعالیت بازار هنوز قیمت مشخصی برای خودرو اعلام نمی شود و به گفته یکی از فروشندگان خودرو به دلیل عدم ثبات در بازار نمی توان قیمت مشخص و نهایی برای خودرو اعلام کرد و طی چند روز آیند با بررسی روند صعودی یا نزولی بودن بازار و شروع معاملات، قیمت خودرو در بازار مشخص می شود.

طی چند هفته گذشته خودرو‌های داخلی و خارجی با کاهش قیمت بیش از 30 درصدی همراه بودند و به دلیل کاهش نرخ ارز و ثبات قیمت آن در سطح 25 تا 26 هزار تومانی و پیش‌بینی بهبود شرایط اقتصادی با اعلام پیروزی بایدن می توان انتظار داشت روند کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه داشته باشد. همچنین بررسی قیمت ها در دو هفته تعطیلی بازار در فضای مجازی نشان می دهد قیمت ها روند کاهشی داشته و با ادامه این روند می توان انتظار داشت قیمت بازار آزاد به قیمت کارخانه نزدیک شود.

البته باید منتظر روند معاملات در بازار خودرو ماند و امیدوار بود دلالان خودرو این روند کاهش قیمت را مختل نکنند. با توجه به اینکه با تصمیم شورای رقابت قرار بر این شد که خودروسازان هر سه ماه یکبار با افزایش نرخ تورم بخشی، قیمت خودرو را افزایش دهند، اعلام خبر درخواست افزایش قیمت سه ماه چهارم امسال خودروسازان و انتظار افزایش تقاضا در ماه اسفند می تواند دوباره بازار خودرو را ملتهب کند و محرک افزایش قیمت خودرو شود.

با این حال تدام اجرای فروش خودرو در قالب طرح فروش فوق العاده و پیش فروش تا پایان امسال می تواند به مقدار زیادی التهاب بازار را کاهش دهد. همچنین بررسی آمار تولید دو خودروساز بزرگ کشور نشان می دهد که ۵۷ درصد ایران خودرو و بیش از دو درصد سایپا رشد تولید را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده اند که در مجموع ۲۷ درصد افزایش تولید داشتند اند و با ادامه روند افزایش تولید و عرضه در بازار می تواند انتظار داشت بازار به ثبات برسد.

خبرنگار: مصطفی کمالو

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز