مطالب مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۰۴۶
مطالب مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، بیست و سوم آذرماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

نشانه‌ های رونق بازار سرمایه

با توجه به افزایش حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه، افزایش سودهی بیشتر شرکت ها بورسی و رکود در بازارهای موازی انتظار می رود جریانی مثبت در آینده بازار سرمایه ایجاد شود. در آخرین رزو معاملاتی هفته گذشته 13 میلیارد و 314 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 145 هزار و 929 میلیارد ریال معامله شد که نشان افزایش چشمگیر حجم معاملات در بورس است و به نظر می‌رسد با ادامه رکود در بازارهای موازی مانند طلا و مسکن، سرمایه های  خارج شده مجدد به بازار سرمایه باز کردد و با در نظر گرفتن این  شرایط  و افزایش حجم و ارزش معاملات مانعی برای صعود دوباره شاخص وجود نخواهد داشت.

 

مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز کشور تولید می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ و تخم مرغ در کشور مازاد بر نیاز بازار است اما دلالان و واسطه‌ها بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری و ساماندهی این بخش است.

 

ثبات در نرخ رسمی همه ارزها

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر این اساس و با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی نرخ‌ها ثابت ماند.هر دلار آمریکا برای امروز (۲۳ آذر ۹۹) بدون تغییر ۴۲ هزار ریال، هر پوند انگلیس ۵۵ هزار و ۵۵۴ ریال و هر یورو ۵۰ هزار و ۸۶۶ ریال قیمت‌گذاری شد.

 

رشد اقتصادی کشور مثبت شد

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی با اشاره به گزارش امروز اداره حسابهای اقتصادی این بانک، اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه (۱۰۰=۱۳۹۰) در شش ماههٔ اول سال ۹۹ با نفت و بدون نفت، مثبت شده است.

 

وضعیت بازارهای اقتصادی بعد از تزریق واکسن کرونا

یک کارشناس بازار معتقد است که تزریق واکسن کرونا تاثیر زیادی در بازارهای اقتصادی ندارد چرا که بازارها این تاثیرات را پیشخور کرده اند. کامران قزل گل در خصوص احتمال تاثیر خبر تزریق واکسن کرونا در آمریکا بر بازارهای اقتصادی  گفت: طبیعی است که بازارها در واکنش به این خبر قدری تغییرات از خود نشان دهند. البته بازارها معمولا پیشخور می کنند و تا الان قدری از این واکنش را از خود نشان داده اند. با این حال، واکنش احتمالی مثبت بازارها به دلیل کم شدن هیجان در بازار است.

 

سهامداران عدالت در احراز هویت عجله کنند

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهامداران در صورت تعجیل در احراز هویت در سامانه سجام به طور حتم در فرآیند کاری پیش‌تر خواهند بود.

 

ارزش سهام عدالت امروز 23 آذر 99

در پایان معاملات امروز بازار بورس ارزش سهام عدالت با افت 0.7 درصدی، حدود 77 هزارتومان کاهش یافت. شاخص بورس امروز یکشنبه  23 آذر با افت بیش از 11 هزار واحدی همراه بود و ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی به حدود 10 میلیون و 955 هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از 77 هزار تومان کاهش یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز