بررسی آخرین وضعیت بازار سکه و طلا / افت ۲۵ درصدی قیمت سکه طی یک ماه

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۰۶:۲۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۳۳۱
بررسی آخرین وضعیت بازار سکه و طلا / افت ۲۵ درصدی قیمت سکه طی یک ماه
عملکرد بازار سکه و طلا طی یک ماهه منتهی به 23 آذر 1399 نشان می‌دهد، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات بازار آزاد تهران کاهش 25 درصدی طی ماه گذشته به 12 میلیون و69 هزار تومان رسید.

به گزارش برنا، طی دوهفته گذشته بازار سکه و طلا به دلیل ثبات قیمت ارز در آرامش نسبی به سر میبرد و مانند ماه های گذشته از نوسانات لحظه‌ای و فعالیت‌های سفته بازی در این بازار خبری نیست و خرید و فروش روند کاملا عادی دارد. به گفته فعالان بازار به دلیل کاهش شدید قیمت ها در حال حاضر تقاضا خرد  برای خرید طلا و سکه در بازار وجود ندارد.

این درحالی است که رشد ملایم قیمت طلا در بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار ادامه دارد اما به گفته کارشناسان با عرضه واکسن‌های کووید-۱۹ ممکن است بانک‌های مرکزی به ارزیابی مجدد سیاست‌هایشان بپردازند و حس فوریت برنامه های محرک مالی از این پس کمتر شود و رشد قمیت جهانی طلا  را محدود کند اما بازده فوق العاده اندک و نرخ‌های بهره واقعی منفی همچنان از قیمت طلا پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین بررسی روند قیمت طلا و سکه در بازار آزاد تهران طی یک ماهه منتهی به 23 آذر ماه نشان می دهد، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (طرح جدید) طی این مدت با کاهش 25 درصدی از 16 میلیون و 86 هزار تومان به 12 میلیون و 69 هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی در مدت زمان مشابه از 8 میلیون و 950 هزار تومان به 6 میلیون و 390 هزار تومان رسیده است که طی این مدت با افت 29 درصدی همراه بوده است.

قیمت ربع سکه نیز در یک ماهه منتهی به 23 آذرماه از 6 میلیون 50 هزارتومان به 4 میلیون و 393 هزار تومان کاهش یافته استکه افت 27 درصدی را نشان می‌دهد.

طی این مدت زمانی هر اونس طلا نیز 3 درصد کاهش قیمت را در بازار جهانی به ثبت رسانده و از یک هزار و 833 دلار به یک هزار و 890 دلار رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز