اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۹:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۹۲۱
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، دوم دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

طرحی با نتیجه مبهم!

ناکارآمدی مدیریتی از مشکلات همیشگی صنعت خودروسازی ایران بوده است به گونه ای که حیات خلوت برای رانت‌جویی افراد سیاسی و رانده شده از دیگر بخش‌ها توصیف شده است و لطمات جبران ناپذیری را به صنعت خودرو سازی وارد نموده است و هزینه‌های فراوانی را به دو گروه خودروساز تحمیل کرده است.

 

لاستیک خودروهای سنگین بدون مشتری ماند؟

 بازار لاستیک خودروهای سنگین چند وقتی است که با مشکلات ارزی دست و پنجه نرم می‌کند. با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات، هنوز هم آنطور که باید لاستیک‌ها به دست کامیون‌داران نمی‌رسد. به همین خاطر خبرها نشان از احتمال تشکیل پرونده تعزیراتی برای این متخلفان دارد.وزیر راه و شهرسازی قبل‌تر گفته بود که برخی لاستیک‌های وارداتی با ارز 4200 وارد کشور شده‌اند که یا احتکار می‌شوند و یا به قیمت‌های بسیار بالا فروش می‌روند. همین مساله هم سبب شد تا توزیع لاستیک بر اساس پیمایش بین کامیون‌ها صورت گیرد. اما کمی بعد و به دلیل دو نرخی شدن قیمت لاستیک، مشکلات هم جدی‌تر شد.

 

بورس امروز 2 دی ماه / رشد 8 هزار واحدی شاخص کل

 معاملات بازار بورس مانند دو روز گذشته با نوسان همراه بود به صورتی که در آغاز معاملات شاخص کل با افت همراه شد و به سطح یک میلیون و 433 هزار واحد کاهش یافت اما در ادامه ساعت میانی بازار میسر نزولی شاخص تغییر کرد و در نهایت شاخص کل با رشد بیش از 8 واحدی به رقم یک میلیون و 444 هزار واحدی رسید.

 

 

قیمت طلا و سکه امروز 2 دی ماه

 قیمت هر انس طلا امروز در بازارهای جهانی به نرخ ۱.۸۷۴.۹۶ دلار ارزش‌گذاری شد که برخی این میزان افزایش نسبت به روز گذشته را تحت تاثیر خبرهای مربوط به نوع جدید کرونا می‌دانند.

 

رشد 327 درصدی سود خالص و افزایش284 درصدی درآمدهای عملیاتی شستا 

 شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با در اختیار داشتن 166 شرکت مدیریتی و 89 شرکت غیر مدیریتی در حوزه های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، دارویی، معدنی و فلزی، کشت و دامداری، کشتیرانی، سیمان و ارتباطات فعالیت دارد. این شرکت با سرمایه 80 هزار میلیارد ریالی در 27 فروردین ماه سال جاری وارد بورس اوراق بهادار شد و در حال حاضر دارای یک میلیون و 343هزار و 322 سهامدار حقیقی است.

 

وضعیت خرید برق بخش خصوصی در بودجه 1400 

خرید تضمینی برق همیشه از دغدغه‌های بخش خصوصی در مواجهه با دولت بوده و با نوشتن بودجه‌های سنواتی، بخشی از این ارقام در قالب خرید تضمینی برق از سوی دولت پیش‌بینی و اعلام می‌شود. بخشی از مشکلات صنعت برق مربوط به بدهی‌های این صنعت است که در دو سال گذشته یک رقم 42 هزار میلیارد تومانی برای آن اعلام شده بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز